در سال جدید سالم تر زندگی کنید

 

این کاملاً منطقی و معموله که در سال جدید سبک زندگی سالم تری اتخاذ کنید. 5 تا عادت هست که بهتره تو سال جدید تغییر بکنن.

 

شیر

یه شیر جدید به جای محصولات لبنی جایگزین کنید، بادام، نارگیل، ماکادمیا یا جو دوسر. دستور تهیه ی شیرهای گیاهی رو با یه سرچ سریع میتونید توی اینترنت ببینید.

شیر جو:

یک فنجان جو دوسر بدون گلوتن را حداقل 30 دقیقه خیس کنید (به هضم آن کمک می کند) و آن را با چهار تا پنج فنجان آب و 1/4 قاشق چایخوری نمک در مخلوط کن بریزید، همه را به مدت 45 ثانیه با هم مخلوط کنید. حالا شیر جایگزین خوشمزه ای خواهید داشت که حدود یک هفته در یخچال شما باقی میمونه. (قبل از استفاده حتما تکان دهید.)

 

 

خرید محصولات، بدون نگاه کردن به مواد تشکیل دهنده

این یک راه بسیار ساده برای کنترل موادی هست که وارد بدنمون میکنیم. شاید فکر کنید که نسبتاً خوراکی های کم شکر می‌خورید، اما  برچسب محصولات نشون میده که، شکر زیادی مصرف کردید. توصیه دوستانه ما در سال جدید اینه که به محتوای شکر و لیست مواد تشکیل دهنده نگاه کنید تا بدونید چه چیزی مصرف می کنید.

 

 

مصرف مایعات و آب کافی

کم آبی عامل اصلی خستگی و سردرد هست، بنابراین به یاد داشته باشید که دو لیتر آب در طول روز بنوشید. ضمناً سعی کنید مصرف کافئین رو به یه قهوه در روز کاهش بدید.

 

نوشیدن آب براتون سخته؟  لیمو، لیموترش یا نعناع تازه بهش اضافه کنید.

 

استفاده از نی، فنجان یا درب پلاستیکی

شاید این پلاستیک ها ارتباط مستقیمی با سلامتی شما نداره اما تأثیر چشمگیر و آشکاری بر محیط زیست داره. شورای دفاع از منابع طبیعی میگه کاهش مصرف پلاستیک یکی از چهار کار مهمی است که میتونید برایمشکل آلودگی آب انجام بدید.

 

 

 

نادیده گرفتن سلامت روده

سلامت روده کلید سلامت کلی است و چند قدم ساده میتونه به ثابت نگه داشتن همه چیز کمک کنه. پروبیوتیک ها موارد بسیار موثری در این راه هستند.

 

 

مهم تر از اون، میتونید هر روز صبح معده رو تحریک کنید. به سادگی یه لیوان آب گرم بگیرید و نصف یک لیمو یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بهش اضافه کنید، که به هضم و جذب مواد مغذی کمک می کند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: