راز آبپز کردن تخم مرغ تزیینی

 

تخم‌مرغ‌های آب پز ممکنه غذای اصلی برای صبحانه باشن، اما این موقع از سال، ستاره های سفره ی هفت سین هستن . با نزدیک شدن به عید و شروع فصل سرگرمی، تخم مرغ ها به عنوان پایه اصلی میز قرار می گیرن و اولین قدم اینه که مطمئن بشید خوب سفت شدن و پختن.

 

مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ در ادامه سه روش برای جوشاندن تخم مرغ‌های عالی رو میخونید.

 

با نمک

تخم مرغ ها را توی قابلمه ای بریزید و قابلمه را با آب سرد پر کنید تا تقریباً روی تخم مرغ ها پوشیده بشه. برای جلوگیری از ترک خوردن روی هر تخم مرغ کمی نمک بپاشید.

آب رو روی حرارت متوسط رو به بالا حرارت بدید و اجازه بدین تخم مرغ ها به مدت 6-7 دقیقه بجوشه. تخم‌مرغ‌ها رو از روی حرارت بردارید و بلافاصله در آب سرد (یا یک کاسه یخ) قرار دهید تا فرآیند پخت متوقف بشه. نمک داخل آب به تخم مرغ شما مزه میده.

اگه یک دسته بزرگ تخم مرغ (6+) دارید، زمان پخت رو یک یا دو دقیقه افزایش بدید. این روش برای تخم مرغ هایی که قراره رنگ بشن هم جواب میده.

 

 

با سرکه

تخم‌مرغ‌ها توی یه قابلمه بزرگ بریزید و با آب سرد پر کنید و مطمئن شید که تخم‌مرغ‌ها زیر آب قرار بگیرن. مقداری نمک و یه قاشق غذاخوری سرکه بپاشید، این کار باعث می‌شود که تخم‌مرغ‌ها در صورت ترک خوردن در طول فرآیند پخت، بیرون نریزن.

تخم مرغ ها رو بسته به قوام دلخواه به مدت 12 تا 15 دقیقه در آب داغ بذارید. پس از پخته شدن کامل، تخم مرغ ها را در یک حمام یخ قرار بدید و اجازه بدید تا قبل از سرو خنک بشن.

 

 

شکل دلخواه

با استفاده از قالب مافین یا کاپ کیک، در هر فنجان یک تخم مرغ قرار دهید و به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 325 درجه سانتیگراد بپزید. تخم مرغ ها را از روی حرارت بردارید و در یک حمام یخ قرار دهید تا خنک شوند. تخم مرغ ها را پوست بگیرید و لذت ببرید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: