کمپین هر روز، روز زمین

از دیرباز ایرانیان به پاکیزگی مشهور بوده‌اند. همواره به آراستگی محیطی که در آن زندگی می‌کردند می‌پرداختند و زمانی از روز را به این مهم مشغول بودند. تا جایی که مارکوپولو در سفر خود در قرن سیزدهم به ایران، ایران را کشوری پاکیزه و منزل ایرانیان را آراسته خوانده‌است.
همانطور که می‌دانیم کشورمان از نظر جغرافیایی و آب و هوایی در منطقه‌ای خشک واقع شده است و همیشه با مشکل کم‌آبی و خشکسالی روبه رو بوده‌است. مشکل کمبود آب و وجود بیابان‌های خشک، موجب حرمت‌نهادن مردم ایران به اب شده و این اعتقاد تا همین امروز ادامه دارد.
ایرانیان باستان، آب را مظهر روشنایی و نماد پاکی می‌دانند و این موضوع در نوشته‌های مذهبی و براساس روایات دینی اوستایی مورد تأکید بوده و در شاهنامه‌ی فردوسی نیز به این موارد اشاره شده است. از مهمترین دستورات زرتشت برای زندگی بهتر؛ علاوه بر دوری از گناه و پرهیز از دروغ، خود داری از آلوده کردن عناصر چهارگانه موثر بر زندگی بشر که آب، باد، خاک و آتش هستند.اعتقادی که از دوره‌ی باستان در باور مردم ایران درباره تقدس آب و آناهیتا (الهه‌ی آب و پاکیزگی) وجود داشته از نظر اجتماعی نیز تأثیرگذار بوده و آداب و رسوم بسیار از آن نشأت گرفته است.

ایرانیان با داشتن چنین پیشینه بسیار درخشانی و با در نظر داشتن اینکه مردمانی بسیار پاکیزه هستند، در سالیان اخیر متاسفانه رفتاری نه چندان مناسب با شان و جایگاه آب پیش گرفته اند که در طی سالیان آتی قطعا منجر به بروز کم آبی و در نهایت تنش آبی خواهد شد.
روزانه در عبور از کوچه ها و خیابان بارها شاهد هرز رفت آب در پوشش نظافت هستیم. گاهی برای شستن جلوی منزل شلنگ آب را به جای جارو استفاده می کنیم، در حیاط خانه ها برای جمع کردن برگ درختان از آب پاشی استفاده می کنیم و در هر جایی که می توانیم از جاروب استفاده کنیم، راه ساده تر و پر هزینه تر را انتخاب می کنیم.
پیدایش و تکوین پهنه آبی رنگی که روی کره خاکی آبی ما وجود دارد، حدود ده میلیارد سال پیش آغاز شد. واقعه ای که فقط چند کسری از ثانیه پس از انفجار عظیم روی داد . چند دقیقه ای پس از انفجار نخستین اتمهای هیدروژن پدیدار شدند تراکم چندین صد میلیارد ذره در هر سانتیمتر مکعب را تشکیل دادند.تراکم ماده به صورتی بود که دما به صدها هزار درجه افزایش یافت. حرارتی کافی برای روشن کردن ستاره ها که واکنشهای هسته ای آنها موجب پیدایش همه اتم های شناخته شده گشتند.در اثر ملاقات با هیدروژن، اکسیژن هایشان را با آنها تقسیم کردند و بدین سان مولکول جدیدی را پدید آوردند به نام آب .
زمین تنها سیاره منظومه ی خورشیدی است که در آن آب در سه حالت مایع ، بخار و جامد وجود دارد . اگر فاصله اش نسبت به خورشید 5 درصد کمتر بود تا 10 درصد بیشتر از انرژی خورشیدی را دریافت میکرد و آبش تبخیر می شد . چنانچه فاصله خورشیدی زمین 3 درصد بیشتر بود اقیانوسها تا اعماق یخ می بستند. 
حال که برای پیدایش این عنصر گرانبها نظم هستی اینگونه دقیق درگیر شده است، مایه تاسف خواهد‌بود اگر با استفاده نا صحیح خود این عنصر گرانبها را از دست دهیم.
بگذارید گونه دیگری به داستان نگاه کنیم، به طور میانگین در هر شستشوی حیاط بیش از ۳۰۰ لیتر آب از بین می رود! این در حالی است که سرانه مصرف آب هریک از مردم ایران ۱۷۲ لیتر است. پس با حسابی سرانگشتی در می یابیم که این میزان اتلاف آب، خیلی بیشتر از سرانه روزانه مصرف هر یک از ما است.
در حالی که می توان این میزان را به صفر نزدیک کرد. تنها کافی است دیدگاهمان را به دیدگاه پیشینان‌مان نزدیک کنیم. در این راه محصولات نوین و جدید ما را بیش از گذشته کمک خواهند کرد. کافی است بدانیم هر وسیله ای را چگونه و برای چه مصرفی استفاده کنیم.کافی است با تغییر نوع نگرش خود در نظافت و با پاسداشت حقوقی که زمین بر گردن ما دارد، هر روز را روز زمین بدانیم. هر بار که در پی استفاده ناصحیح از آب بر آمدیم بدانیم که ما در برابر این ثروت گرانمایه وظیفه داریم. لازم نیست خیلی هم به فکر آیندگان باشیم. بحران بی آبی بیش از آنکه فکر می‌کنیم به ما نزدیک است. و بی شک جلوگیری از هر گونه اتلاف آب در میان مدت، منجر به ذخیره منابع محدودمان خواهد شد. آب شربی که امروز راحت هدر می دهیم، زمانی برای ما بسیار گرانبهاتر خواهد شد و بسیار دیر خواهد بود که بخواهیم فکر کنیم: آب رفته به جوی باز خواهد برگشت!
بگذاریم کاری کنیم که با استفاده صحیح از آب، هیچ‌گاه اجازه ندهیم که آب‌ها بی دلیل به جوی ها بروند!
در همین راستا، مهسان به‌عنوان شرکتی پیشرو در امر نظافت، همواره سعی کرده که به بهبود الگوی نظافتی افراد بپردازد. بخش اعظمی از این تلاش در سالهای اخیر توجه به مساله حیاتی آب بوده است. مهسان با شعار: آب جارو نیست! و با معرفی مجموعه کاملی از جاروبهای خانگی، این امکان را به مخاطبان محصولات خود می دهد که با انتخاب محصول صحیح علاوه بر رفع نیازهای خود در پاکیزگی محیط، به ذخیره آب و جلوگیری از هرزرفت آن کمک کند.
شما می‌توایند از بین مجموعه بسیار متنوعی از جاروب‌ها، مناسب‌ترین محصول را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. با این کار علاوه بر کمک به بهبود الگوی نظافتی، نقش بسیار مهم و کلیدی در جلوگیری از هرز رفت آب خواهید داشت. فرهنگ سازی از تک تک افراد یک جامعه آغاز می‌شود. برای مقابله با فرهنگ غلط استفاده از آب برای نظافت، بهترین راه استفاده از جایگزین های ارزان قیمت تر چون جاروها است. با این کار ضمن پاسداشت حقوق انسانی در مقابل آب به عنوان یک عنصر گرانبها، کمک شایانی به بهبود فرهنگ استفاده از وسایل نظافتی خواهیم کرد.