چگونه لکه نمک را از کفش پاک کنیم؟

 

توی زمستون، برا جلوگیری از سرخوردن عابرین و ماشین ها، توی پیاده رو و خیابون نمک میریزن، اما این نمک لباس‌ها و کفش‌ها کثیف میکنه. پاک کردن لکه‌های نمک وقتی تازه هستن، کار آسونیه  اما وقتی نمک برای مدت طولانی بمونه، میتونه به کفش‌ها و پارچه‌ها آسیب بزنه.

 

برای جلوگیری از آسیب و حفظ ظاهر لباس ها و فرش ها، نمک را در اسرع وقت پس از ظاهر شدن لکه ها خنثی کرده و خارج کنید. اگر به تازگی از راه رفتن در خیابان های شلوغ برگشته اید، منتظر لکه گیری نباشید. شلوار خود را در ماشین لباسشویی بیندازید و قبل از خشک شدن نمک، کفش های خود را سریع تمیز کنید.

 

نحوه از بین بردن لکه نمک روی کفش و چکمه چرمی

 

با سرکه پاک کنید

1 قاشق غذاخوری سرکه سفید مقطر را با 1 فنجان آب خنک مخلوط کنید. یک تکه پنبه را به این مخلوط آغشته کنید و روی لکه های نمک روی کفش ها بکشید. مراقب باشید اگر کفش‌ها پوست گوسفند هستند (مانند UGG) آنها را اشباع نکنید، زیرا این امر می‌تواند منجر به جمع شدن و لکه‌دار شدن دائمی شود.

 

بگذارید کفش ها خشک شوند

اجازه دهید کفش به دور از حرارت مستقیم خشک شود. این به ویژه برای چکمه های پوست گوسفند مهم است. کفش ها و چکمه های چرم و پوست گوسفند واقعی ممکن است نیاز به خشک شدن در طول شب یا تا 24 ساعت داشته باشند.

 

کفش چرم

کل رویه کفش یا چکمه را با یک پارچه تمیز و خشک بکشید. در صورت تمایل، می‌توانید کفش‌ها یا چکمه‌ها را با یک محصول حالت‌دهنده کفش آغشته کنید تا ضدآب‌تر شوند. مطمئن شوید که هر محصولی را روی یک قسمت داخلی کوچک تست کنید تا ببینید چگونه روی رنگ چرم تاثیر می گذارد.

اگر پس از درمان اولیه هنوز لکه قابل مشاهده است، همین روند را تکرار کنید. برای لکه‌های ماندگار روی کفش‌های جیر، یک پاک‌کننده جیر و نوبوک را امتحان کنید و با برس کردن سطح جیر با یک برس نرم که مخصوص جیر طراحی شده است، آن را به پایان برسانید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: