لکه های چربی بیکن و گوشت روی لباس

 

گوشت و بیکن ممکنه لکه‌های زیادی از رنگ‌های روغنی و چربی باقی بذاره، به خصوص هنگام پخت و اضافه کردن چاشنی های رنگی.

 

اگر برش گوشت خام روی پارچه ریخته شد، مواد جامد را بردارید و سپس با آن لکه مانند لکه خون رفتار کنید. در اسرع وقت، محل لکه دار را با نگه داشتن مستقیم پارچه زیر شیر آب سرد جاری بشویید، تا لکه را از بین ببرید. هرگز برای اولین شستشو از آب داغ استفاده نکنید زیرا دمای بالاتر می تواند پروتئین ها را در خون بپزد و محکم تر به الیاف پارچه بچسباند و لکه را سخت تر کند. پس از شستشو، همانطور که در برچسب مراقبت لباس توصیه شده است، شستشو دهید.

 

گوشت و انواع بیکن که پخته می شود معمولاً لکه روغنی روی پارچه ایجاد می کند، حتی گوشت بدون چربی. تکه‌های جامد از گوشت یا بیکن پخته شده را بردارید، بعد لکه را با یک دستمال کاغذی یا دستمال سفید ساده پاک کنید تا روغن تا حد ممکن جذب شود. اگر کمی نشاسته ذرت یا پودر تالک دارید، روی لکه بپاشید تا روغن جذب شود. حتی یک تکه نان سفید می تواند روغن را جذب کند تا زمانی که بتوانید پارچه را بشویید.

 

زمانی که زمان شستشوی لباس فرا می رسد، لکه های روغنی نیاز به استفاده از شوینده بر پایه حلال دارند. اگر شوینده ندارید، کمی از مواد شوینده مایع سنگین استفاده کنید، این شوینده ها حاوی آنزیم های لازم برای جدا کردن مولکول های روغن هستند. محلول لکه بر یا شوینده را مستقیماً روی ناحیه لکه دار بمالید و با استفاده از یک مینی برس دلفین، آن را روی آن بکشید. اجازه دهید شوینده حداقل 10 تا 15 دقیقه قبل از انداختن در لباسشویی روی لکه کار کند.

البته بسیاری از لکه های ناشی از گوشت به دلیل دستور پخت، روش پخت و مواد اضافه شده، لکه های ترکیبی هستند. ممکن است لازم باشد مراحل دیگری را برای حذف سس یا پنیر دنبال کنید.

 

 

.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: