نحوه تمیز کردن و مراقبت از پتوهای پشمی

 

تمیز کردن پتوی پشمی، معمولاً سخت تر از ملحفه هاییه که روی تخت‌خواب‌ها میندازیم. پشم نیاز به رسیدگی دقیق داره و ممکنه تاب بخوره و در صورت استفاده نادرست دیگه مثل قبل نمیشه. اگه در حین تمیز کردن پتو مشکلی داشتید، کار رو به فردی با مهارت در خشکشویی بسپارید.

 

پتوهای پشمی نیازی به تمیز کردن مکرر ندارند. از آنجایی که آن‌ها ظریف هستند، فقط در صورتی که پتو به‌طور محسوسی کثیف است یا بوی بدی دارد، آن را بشویید یا تمیز کنید. آویزان کردن چند ساعته ی پتوهای پشمی در بیرون، یکی از بهترین راه‌ها برای شادابی و تمیزی آن‌ها است.

 

پتو را تکان دهید

قبل از اینکه یک پتوی پشمی را بشویید، آن را تکان دهید و در مکانی با تهویه مناسب آویزان کنید. این مرحله می تواند کمک زیادی به تازگی پتو کند و ممکن است مجبور نباشید آن را بشویید.

 

پتو را برس بزنید

پتو را صاف روی یک سطح تمیز قرار دهید. آن را با استفاده از یک مینی برس دلفین و در یک جهت برس بزنید. این کار آلودگی های جاسازی شده را از بین می برد.

 

لکه ها

اگر لکه‌ای روی پتوی پشمی شما وجود دارد، آن‌ها را با آب سرد و یک شوینده ملایم، محلول سرکه (1/3 فنجان سرکه سفید و 2/3 فنجان آب) رفع کنید. محل را خیس کنید و با یک دستمال میکروفایبر مهسان آن را پاک کنید.

 

پتو را در آب سرد خیس کنید

ماشین لباسشویی را با آب سرد و مواد شوینده ایمن پر کنید. پتوی پشمی را داخل آن بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه خیس بخورد.

 

هشدار

در هیچ مرحله ای از فرآیند تمیز کردن، نباید آب گرم یا داغ اضافه کنید زیرا می تواند پشم را جمع کند.

 

برای چند دقیقه بشویید

ماشین لباسشویی را روی چرخه ملایم تنظیم کنید و بگذارید دو دقیقه خیس بخورد. چرخه را لغو کنید، آن را به چرخه شستشو تغییر دهید و اجازه دهید چرخه تا مرحله ی آبکشی، کامل شود. اگر کف روی پارچه مشاهده کردید، پتو را دوباره آبکشی کنید.

 

پتو را در حوله بغلتانید

پتو را در یک حوله حمام خشک بپیچید تا رطوبت اضافی را جذب کند. برای از بین بردن آب ممکن است نیاز به استفاده از بیش از یک حوله داشته باشید. پتو را فشار ندهید، زیرا شکل پشم را خراب می کند.

 

پتو را با هوا خشک کنید

پتو را بیرون آویزان کنید تا در هوا خشک شود، اما آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. آفتاب می تواند نرمی پتو را از بین ببرد. از قرار دادن پتوی پشمی در خشک کن نیز خودداری کنید، زیرا می تواند الیاف را خرد و پتو را منقبض کند. می توانید یک پتوی کمی مرطوب را روی در، روی قفسه خشک کن یا روی میله  حمام آویزان کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: