چگونه لکه هندوانه را از روی لباس و فرش پاک کنیم

 

تابستون با هندونه تعریف میشه، میوه ی آبدار و خوشمزه که نمیشه بیخیالش شد. پس باید بدونیم که لکه های این میوه رو چجوری پاک کنیم، موافقید؟

 

 

ذرات جامد را حذف کنید

تکه های جامد هندوانه را بردارید و مایعات را با دستمال کاغذی پاک کنید. سعی کنید لکه را عمیق تر به پارچه نمالید.

 

ناحیه لکه دار را بشویید

در اسرع وقت پارچه آغشته به هندوانه را با آب خنک بشویید. دو راه برای شروع وجود دارد. می توانید لکه را با یک پارچه سفید یا حوله کاغذی آغشته به آب سرد ساده پاک کنید و بعد از یک حوله کاغذی برای خشک کردن ناحیه استفاده کنید. یا حتی بهتر، پارچه را زیر یک شیر آب سرد نگه دارید. از پشت پارچه بشویید تا آب هندوانه از الیاف خارج شود.

 

لکه را حذف کنید

از یک لکه بر پایه آنزیمی روی لکه استفاده کنید یا مقداری شوینده مایع سنگین را مستقیماً روی لکه بمالید. از شوینده‌ای استفاده کنید که حاوی آنزیم‌های کافی برای شکستن لکه باشد. اجازه دهید لکه‌بر حداقل ده دقیقه کار کند و سپس همانطور که روی برچسب مراقبت از پارچه توصیه شده است بشویید.

 

ناحیه لکه دار را بررسی کنید

قبل از انداختن لباس در خشک کن، ناحیه لکه دار را بررسی کنید. اگر لکه باقی مانده، لباس را در خشک کن نیندازید و به مرحله بعد بروید.

 

محلول تهیه کنید

محلول آب گرم و سفید کننده مبتنی بر اکسیژن را طبق دستورالعمل بسته ی شوینده مخلوط کنید. اقلام لکه دار را کاملا در زیر آب قرار دهید و اجازه دهید حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورد. لکه هندوانه را بررسی کنید. اگر از بین رفت، پارچه را خوب بشویید و خشک کنید. اگر لکه باقی ماند، مرحله سفید کننده اکسیژن را تکرار کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: