نظافت دستگاه گرم کننده موم

با موم گرم شروع کنید

برداشتن موم در حالت مایع راحت تر است. وارمر را روشن کنید تا موم ذوب شود.

 

گرمکن را از برق بکشید

هنگامی که موم ذوب شد، گرم کننده برقی را از برق بکشید و قبل از ادامه مراحل تمیز کردن، اجازه دهید چند دقیقه خنک شود.

 

موم را خارج کنید

هنگام کار با موم داغ از دستکش های مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید یا از دستکش فر استفاده کنید تا از سوختن تصادفی جلوگیری کنید.

مقدار موم ذوب شده در ته ظرف، می تواند با یک پارچه نخی کهنه، حوله کاغذی یا حتی توپ های پنبه ای جذب یا پاک شود.

اگر موم دوباره شروع به سفت شدن کرد، از یک کاردک لاستیکی برای خراش دادن موم از چاه یا ظرف وارمر استفاده کنید.

 

نکات

اگر واکس داخلی یا ظرف قابل جدا شدن از واحد گرم کننده باشد، می توان آن را در فریزر قرار داد تا موم سفت شود. دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید زیرا سرما ممکن است به برخی از انواع ظروف گرم کننده سرامیکی آسیب برساند. برای بیرون آوردن موم از چاه از یک چاقوی پلاستیکی استفاده کنید.

ترفند دیگر این است که یک تکه رشته محکم به مرکز موم ذوب شده اضافه کنید (البته پس از خاموش شدن شعله). از نخی استفاده کنید که به اندازه کافی بلند باشد تا روی کناره گرمکن آویزان شود. هنگامی که موم کاملاً سفت شد، رشته را بگیرید و دیسک موم را بیرون بیاورید.

 

موم را دور بریزید

مگر اینکه قصد استفاده مجدد از موم را داشته باشید، زمانی که خنک شد باید آن را در سطل زباله قرار دهید. هرگز موم داغ را در فاضلاب سینک نریزید!

 

از شر بقایای داخلی خلاص شوید

اگر موم در وارمر باقی ماند، یک پاک کننده همه منظوره را روی یک اسفنج اسپری کنید و داخل آن را پاک کنید. برای لکه های سخت، از یک ورقه ملامینه استفاده کنید تا به آرامی قسمت داخلی را بشویید.

کار را با پاک کردن موم با یک دستمال میکروفایبر کمی مرطوب به پایان برسانید تا باقیمانده پاک شود. میکروفایبر هیچ گونه پرزی را برجا نخواهد گذاشت.

 

قسمت بیرونی دستگاه

اگر در قسمت بیرونی وارمر چکه‌های موم وجود داشت، چند قطره روغن معدنی یا روغن زیتون را روی پارچه‌ای کهنه بریزید تا آنها را پاک کنید. ناحیه تازه تمیز شده را با یک دستمال میکروفایبر خشک کنید.

 

 

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: