دستمال چای چیست؟ (بخش اول)

 

اصطلاح دستمال چای در قرن هجدهم به وجود اومد که اغلب از الیاف کتانی ریز بافت بود و برای سرو چای استفاده میشد. همچنین برای خشک کردن ظروف چینی و جلوگیری از خراش بهترین بود. امروزه هم هنوز برای خشک کردن ظروف آشپزخانه و گرفتن چکه در زمان  سرو چای استفاده میشه، در اینجا 12 روش وجود داره که می تونید دستمال های چای رو در دکوراسیون و خانه داری جا بدید.

 

  1. پرده های کافه بسازید

دستمال های چای دارای طیف گسترده ای از الگوها، چاپ های قدیمی و گرافیک های مدرن هستند، و برای پرده های کافه ایده آل هستند. از یک میله فنری و حلقه های گیره برای ایجاد پرده سریع استفاده کنید. هنگامی که از ظاهر آنها خسته شدید، حلقه ها را بردارید و دستمال ها را دوباره در آشپزخانه قرار دهید.

 

  1. وابستگی خود را به دستمال کاغذی کاهش دهید

یک دسته دستمال چای می تواند وابستگی شما به دستمال کاغذی و میزان زباله های جامد را کاهش دهد. به هر حال احتمالاً هر چند روز یک‌بار لباس‌هایتان را می‌شویید، دستمال ها را می‌توان با لباس‌های دیگر در ماشین لباسشویی انداخت و بارها و بارها استفاده کرد. هنگامی که عادت به استفاده از حوله های چای برای موارد زیر را پیدا کردید، به ندرت دستمال کاغذی خواهید داشت:

  • سبزی تازه شسته شده را در یک حوله چای بپیچید تا رطوبت اضافی را جذب کند.
  • کشوهای یخچال را با یک حوله چای تمیز بپوشانید تا چکه یا رطوبت را بگیرید. هر هفته یک حوله تمیز جایگزین کنید.
  • در ابتدای هر وعده غذایی یک حوله چای تازه را روی پیشخوان بگذارید تا دست‌ها و خرده‌ها را پاک کنید.

 

  1. محافظت از تجهیزات آشپزخانه

دستمال ها را طوری تا کنید که بین بشقاب ها و قابلمه ها و تابه های روی هم قرار گیرند تا از خراشیدگی جلوگیری شود. اگر در حال جابجایی یا بسته بندی اقلام شکستنی هستید، دستمال های چای بالشتک مناسبی هستند.

 

  1. مهارت های آشپزی خود را بهبود بخشید

دستمال های چای می توانند بیشتر از تمیز کردن در آشپزخانه به شما کمک کنند. آنها می توانند نتایج آشپزی شما را نیز بهبود دهند:

یک دستمال چای را در آب داغ آغشته کنید و بچرخانید تا تقریباً خشک شود، خمیر را بپوشاند در حالی که ور می‌آید. گرما به فعال شدن سریعتر مخمر کمک می کند.

یک دستمال چای را بین لبه اجاق گاز و درب آن قرار دهید تا مایعات را جذب کند و از چکه کردن آن جلوگیری کند.

از یک دستمال چای برای صاف کردن ماست، پنیر و آب استفاده کنید. بافت ریز آن برای این کار مناسب است.

 

  1. میز ناهارخوری

ترکیب و مطابقت رنگ ها و طرح ها برای میز سرگرم کننده هستند. از آنها به عنوان دستمال‌های روی میز استفاده کنید.

 

  1. جنبه هنری

دستمال های چای تک رنگ پارچه پایه ای عالی برای سوزن دوزی هستند. برای داشتن ظاهری منحصر به فرد، گلدوزی یا تزیینات اضافه کنید. به یاد داشته باشید که از رنگ پارچه یا نشانگرهایی استفاده کنید که در برابر شستشوهای زیاد مقاومت کنند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: