تمیز کردن غذاسازها

 

غذاساز ابزاری مناسب برای برش زدن و خرد کردن بسیاری از مواد اولیه است. اما تمیز کردن تمام قسمت های اون سخت به نظر میرسه. اجازه ندید که تمیز کردن، شما رو از تهیه غذاهای سالم، خوشمزه و زیبا با سبزیجات و میوه های تازه منع کنه. فقط با 15 دقیقه مشکل حل میشه.

  • قطعات را جدا کنید

غذاسازها چندین قطعه دارند و شما باید قسمت بالایی آن را بردارید و تیغه را بیرون بیاورید و کاسه را از موتور جدا کنید. تکه های غذایی می توانند در هر یک از این مناطق پنهان شوند. تیغه را برای مراقبت های ویژه کنار بگذارید.

  • تیغه را بشویید

بلافاصله پس از استفاده تیغه را بشویید. این امر به حفظ تیز بودن آن کمک می کند زیرا هرگونه رطوبت یا خیساندن می تواند تیغه را کُند کند. مراقب باشیددستتان را نبرید، آن را به آرامی با صابون ملایم و یک پد مالش دهید. تیغه را با دستمال خشک کن مهسان، خشک کنید تا رطوبت وجود نداشته باشد که منجر به زنگ زدگی شود.

  • قطعات متحرک را بشویید

تمام قطعات قابل جدا شدن غذاساز را می توان در آب گرم و با صابون ظرف ملایم شست. اگر نمی خواهید بلافاصله آنها را بشویید، می توانند مدتی خیس بخورند. قطعات قابل جابجایی غیر از تیغه های فلزی را می توان در ماشین ظرفشویی روی توری بالا شست.

  • پایه غذاساز

با استفاده از یک دستمال میکروفایبر مرطوب، قسمت پایه / موتور را پاک کنید. این واحد را در آب غوطه ور نکنید و روی پایه / موتور آب نریزید. برای لکه های سمج (مانند گوجه فرنگی)، صابون ظرف ملایم یا خمیر جوش شیرین ممکن است بتواند لکه را از بین ببرد.

نکات

  • اگر دستگاه شما بوی نامطبوعی می دهد، نسبت 1 به 1 جوش شیرین و آب را مخلوط کنید. آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه در ظرف نگهداری کنید، سپس کاملاً بشویید. جوش شیرین بوها را جذب می کند.
  • برس های نایلونی مانند مینی برس دلفین، می توانند به تمیز کردن تیغه ها کمک کنند بدون اینکه خطر زیادی برای بریدن وجود داشته باشد.

 

 

 

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: