لکه ی ادرار و نحوه ی نظافت آن

حادثه خبر نمیکنه!

 اگر فرزندان خردسال یا حیوانات خانگی در تختخواب دارید، احتمالاً با لکه و بوی بد روی تشک روبرو میشید. مگر اینکه یه لایه ی ضد آب روی تشک انداخته باشید.

 

مطمئناً اگر لکه را فوراً پاک کنید، بهترین نتایج به دست می آید. بسته به سن لکه و ترکیب شیمیایی آن، ممکن است لازم باشد چندین محصول مختلف برای تمیز کردن بو را امتحان کنید. ادرار حیوانات خانگی متمرکزتر و بوی بیشتری نسبت به ادرار انسان دارد. اما تنها با چند محصول تمیز کننده خانگی می توانید بوی ادرار را از بین ببرید.

نحوه تمیز کردن لکه های تازه روی تشک

  1. همه ملحفه ها را بردارید

هنگامی که ادرار اتفاق می افتد، تمام ملحفه ها را در اسرع وقت بردارید. ملحفه ها، پد تشک و پتوهای آسیب دیده را در ماشین لباسشویی بریزید.

  1. لکه مرطوب را پاک کنید

از حوله های کاغذی یا دستمال های میکروفایبر مهسان استفاده کنید تا جایی که می توانید ادرار را از بین ببرید. با دستکش لاستیکی فشار دهید تا دستمال ها رطوبت را جذب کنند. برای انتقال ادرار از یک حوله خشک استفاده کنید.

  1. رفع لکه

نصف قاشق چایخوری پاک کننده لکه بر پایه آنزیم یا  شوینده های سنگین لباس را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. با یک مینی برس دلفین محل را کمی مالش دهید. از لبه های بیرونی لکه به سمت مرکز کار کنید تا از بزرگ شدن آن جلوگیری شود.

محل را با یک حوله خشک پاک کنید تا رطوبت را جذب کند.

  1. رفع بوی ادرار

در حالی که منطقه هنوز مرطوب است، محل تازه تمیز شده را با یک لایه ضخیم جوش شیرین بپوشانید. اجازه دهید جوش شیرین کاملاً در هوا خشک شود. این ممکن است چندین ساعت طول بکشد. هنگامی که پودر خشک شد، با جارو برقی پودر را بردارید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: