لکه ی مداد شمعی روی لباس

احتمالا اولین تجربه ی هنری کودکان رنگ آمیزی با مدادهای شمعیه، دیدن این رنگا برای بچه ها مثل جادو است. اما وقتی همین رنگا توی جیب له میشه، روی دیوار کشیده میشه یا روی فرش خرد میشه، دیگه اثری از جادو نیست!

 

در بیشتر مواقع، مداد شمعی لکه یا آثار قابل توجهی روی پارچه ها باقی نمی گذارد مگر اینکه موم مداد ذوب شود. ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما معمولاً بهترین راه برای از بین بردن ای لکه استفاده از مقداری روغن است.

قبل از اینکه شروع کنی

برچسب لباس را بررسی کنید. اگر برچسب “فقط خشکشویی” دارد، به متخصص مراجعه کنید.

 

چگونه لکه های مداد شمعی را از روی لباس پاک کنیم

از هر روغنی (روغن پخت و پز، کره، سس مایونز) می توانید به عنوان پیش درمان برای لکه های مداد شمعی استفاده کنید.

یک دستمال کاغذی سفید تا شده را زیر ناحیه لکه دار پارچه قرار دهید، سپس روغن را روی یک پارچه سفید تمیز قرار دهید و آن را در دو طرف لکه بزنید. اجازه دهید روغن حداقل 15 دقیقه بماند تا موم مداد رنگی شل شود.

مواد شوینده

کمی مایع شوینده ظرفشویی را روی لکه رنگ و روغن آغشته کنید. صابون را با انگشتان خود یا یک مینی برس دلفین در ناحیه لکه دار قرار دهید. بگذارید مواد شوینده به مدت 15 دقیقه روی لکه کار کند.

 

شستشو و خشک کردن

طبق دستورالعمل برچسب مراقبت از پارچه، لباس را طبق معمول بشویید. لباس ها را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آثار لکه قبل از خشک شدن مورد از بین رفته است.

 

هنوز رنگ را می بینید؟

محلول آب گرم و سفید کننده های حاوی اکسیژن را طبق دستورالعمل محصول مخلوط کنید. قسمت رنگی را به طور کامل در آب فرو کنید و اجازه دهید حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورند. سپس طبق معمول دوباره شستشو دهید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: