آیا جارو برقی کشیدن زیاد به فرش آسیب میزند؟

خیلی از ما هر روز جاروبرقی نمی‌کشیم، ولی هفته ای یکی دو بار رو هممون انجام میدیم. اگرچه جاروبرقی فرش های ما رو مرتب نگه می داره، اما میگن ممکنه به الیاف فرش و موکت آسیب بزنه، شما هم شنیدید؟ برای بررسی صحت این موضوع پست امروز رو دنبال کنید.

 

آیا جارو برقی زیاد واقعاً به الیاف آسیب میزند؟

به طور کلی، فرش ها و موکت ها را می توان چندین بار در هفته جارو کشید بدون اینکه آسیبی ببیند. اما باقی ماندن کثیفی در زیر الیاف فرش، بستری برای رشد باکتری ها ایجاد می کند. در نتیجه فرش ها در اثر جاروبرقی معمولی آسیب بسیار کمتری نسبت به کثیف ماندن فرش می بینند.

 

نحوه صحیح جاروبرقی

باید بررسی کنید که آیا جاروبرقی شما تنظیمات ارتفاع دارد یا خیر. این می تواند بر نحوه تمیز کردن یا سایش فرش تأثیر بگذارد. برای مثال، اگر خیلی پایین تنظیم شود، ممکن است به فرش یا برس غلتکی جاروبرقی و تسمه محرک آسیب برسانید و ارتفاع خیلی بالا نیز کثیفی را جذب نمی کند. اگراز ارتفاع مطمئن نیستید، آن را در بالاترین تنظیم روشن کنید و سپس پایین بیاورید تا زمانی که بتوانید جاروبرقی را روی فرش احساس کنید.

 

نکات

هنگامی که صحبت از جاروبرقی می شود، باید برخی از قوانین کلی اعمال شود. یکی از موارد واضح این است که از جاروبرقی کشیدن روی اجسام سخت یا بزرگ خودداری کنید. سنگ ها، سکه ها و سایر مواد می توانند آسیب جدی به جاروبرقی شما وارد کنند یا در آنها گیر کنند.

جاروبرقی را روی آب نکشید و مخزن جارو را به موقع و قبل از اشباع شدن خالی یا تعویض کنید.

 

محافظت از فرش شما

توصیه می شود برای محافظت از فرش، قسمت های ورودی و مکان های شلوغ را حداقل دو بار در هفته جارو بکشید و بقیه موکت ها را حداقل هفته ای یک بار جارو بکشید. خاک های روغنی بر روی خود ساخته می شوند و جاروبرقی مداوم از جمع آوری خاک خلاص می شود.

اگر نگران خراب شدن فرش خود هستید، یک اسپری محافظ فرش بخرید. استفاده از آن بسیار راحت است. بررسی کنید که آیا فرش شما گارانتی دارد یا نه، زیرا افزودن اینگونه محصولات روی فرش می تواند گارانتی را کاملاً باطل کند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: