اسپری نشاسته(آهار) و لباس ها

 

اسپری نشاسته یک روش سنتی برای اتو کردنه که اتو کشیدن رو راحت تر میکنه و خط اتوها رو تازه و نو نگه میداره. برای خیاطی کمی اسپری نشاسته کار برش پارچه رو آسون تر میکنه. نشاسته باعث ماندگاری بیشتر لباس میشه چون کثیفی و تعریق به جای پارچه، به نشاسته می چسبه.

 

چرا باید اسپری نشاسته درست کرد؟

میتوانید این اسپری را از فروشگاه ها تهیه کنید ولی دارای مواد شیمیایی است یا میتواند محرک حساسیت باشد، پس بهتر است به صورت خانگی تهیه کنید. در ادامه روش ساخت این اسپری را توضیح دادیم.

یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و 2 فنجان آب سرد را در یک کاسه، پیمانه یا ظرفی ترکیب کنید. نشاسته بیشتر باعث سفتی بیشتر لباس می شود. هم بزنید تا نشاسته ذرت کاملا حل شود. (مخلوط به رنگ شیری خواهد بود.)

 

نکته

اگر متوجه شدید که نشاسته نازل بطری اسپری شما را مسدود کرده است، سعی کنید نشاسته ذرت را در آب جوش حل کنید. یک دقیقه بجوشانید. قبل از انتقال به بطری، اجازه دهید مخلوط کاملا خنک شود.

 

اسانس را اضافه کنید

در صورت تمایل یک یا دو قطره عطر مورد علاقه ی خود را برای خوشبو کردن به کاسه اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. محلول آماده است.

بطری را برچسب بزنید تا برای روزهای آینده به راحتی در دسترس باشد.

 

نگهداری بطری

می توانید بطری را در یک کمد تاریک و خنک نگهداری کنید و برای چند هفته خوب می ماند. همچنین می توانید نشاسته را در یخچال نگهداری کنید تا عمر آن افزایش یابد.

 

هشدار

نشاسته شما در نهایت پس از چند هفته تا چند ماه تجزیه می شود. اگر کپک دیدید یا محلول تیره شد یا تغییر رنگ داد آن را دور بیندازید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: