اگر با لامپ شکسته روبه رو شدیم…

 

 

حتی اگه تا امروز براتون پیش نیومده که با چنین چالشی رو به رو بشید، احتمالش خیلی زیاده که تو سال های پیش رو براتون اتفاق بیوفته، پس بد نیست اینجا نکاتی رو برای رفع این مشکل، مرور کنیم.

 

مطمئن شوید که برق قطع است. هنگامی که حباب شیشه ای یک لامپ رشته ای شکسته شود، رشته در معرض دید قرار می گیرد و اگر جریان از آن عبور می کند، لامپ نور ساطع می کند. برای اطمینان، از تستر مدار استفاده کنید تا مطمئن شوید جریانی وجود ندارد.

 

شیشه را تمیز کنید

اگر هنوز تکه‌های شیشه به پایه چسبیده است، دستکش و محافظ چشم بپوشید، سپس با احتیاط تکه‌های شیشه را با نوک انگشتان جدا کنید. شیشه را در یک کیسه زباله محکم بیندازید تا دور بریزید.

 

از ابزار استخراج لامپ شکسته استفاده کنید

این ابزار منحصر به فرد در اکثر فروشگاه های سخت افزار و لوازم خانگی موجود است. یک دستگاه استخراج شیشه شکسته دارای یک نوک لاستیکی برای درگیر شدن با پایه لامپ شکسته است. کافی است دستگاه را محکم روی پایه فیلامنت فشار دهید و از آن برای خارج کردن پایه از سوکت استفاده کنید.

 

سعی کنید از انبر دم باریک استفاده کنید

با گرفتن لبه فلزی پایه و چرخش در خلاف جهت عقربه های ساعت از این انبر استفاده کنید. اگر قطعه‌ای که می‌چرخد قبل از چرخیدن پایه پاره شد، آن را در سطل زباله بیندازید و روی قطعه جدیدی از پایه شروع کنید.

در نهایت، پایه یا با چرخاندن یا با برداشتن تکه تکه بیرون می‌آید. صبور باشید و مراقب باشید که در این فرآیند به سوکت آسیب نرسانید.

 

از تکنیک سیب زمینی استفاده کنید

اگر ابزاری در دست ندارید، می‌توانید به سراغ سیب‌زمینی بروید. یک سیب زمینی نپخته با اندازه متوسط.

سیب زمینی را محکم در پایه ی لامپ جا بزنید و بچرخانید تا باقی مانده های شیشه از آن خارج شوند.

 

سوکت را بررسی کنید و لامپ جدید را وارد کنید

سوکت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ تکه شیشه یا فلز از لامپ قدیمی داخل آن وجود ندارد. اگر از روش سیب زمینی استفاده کردید، داخل سوکت را با یک دستمال کاغذی تمیز کنید و مطمئن شوید که خشک است.

لامپ جدید را نصب کنید. از سفت کردن بیش از حد آن خودداری کنید—نمی خواهید دفعه بعد مجبور به انجام این روند مشابه باشید. برق را دوباره روشن کنید و از نور کاری خود لذت ببرید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: