بعد از کمپ زدن، نوبت به نظافت چادر میرسه!

 

چادرهای امروزی با الیاف مصنوعی ساخته میشه و از انواع بومی و اولیه فاصله زیادی گرفته. در برابر آب مقاومه، سبکه و ساختش آسونه. چادر برای خوابیدن توی حیاط خلوت باشه یا برای سفرهای طولانی، تمیز کردن و مراقبت مناسب، عمر چادر رو بیشتر میکنه.

 

پس از هر بار استفاده، چادر را برای تعمیرات مورد نیاز بررسی کرده و آن را به خوبی تمیز کنید. چادر قبل از جمع کردن باید کاملاً خشک باشد. اگر از وضعیت چادر قبل از گردش مطمئن نیستید، برای بررسی آن وقت بگذارید و در صورت نیاز قبل از سفر آن را تمیز کنید.

 

آب و هوا را بررسی کنید

بهتر است چادر را در روزی با دمای معتدل، بدون احتمال باران و نسیم ملایم تمیز کنید تا به سرعت خشک شود.

 

مکانی تمیز کردن انتخاب کنید

هنگامی که برای تمیز کردن چادر آماده شدید، مکانی را انتخاب کنید که بتوان چادر را برای چند ساعت سرپا نگه داشت تا کاملاً خشک شود. سعی کنید از مکان هایی در زیر درختان که احتمال ریزش فضولات پرندگان وجود دارد خودداری کنید.

اگر نمی توانید آن را در فضای باز تمیز کنید، یک گاراژ سرپوشیده مکان خوبی است.

 

هشدار

هرگز چادر را در ماشین لباسشویی یا خشک کن قرار ندهید. عملکرد مکانیکی واشر هنگام هم زدن و چرخش در طول چرخه ها بسیار شدید است و دمای خشک کن می تواند بیش از حد باشد.

 

یک محلول پاک کننده تهیه کنید

یک سطل بزرگ (سطل مستطیل مهسان) را با آب گرم پر کنید. دو قاشق چایخوری مایع ظرفشویی بدون عطر یا صابون ملایم اضافه کنید. محلول را خوب هم بزنید تا مایع ظرفشویی پخش شود.

 

نکات

از مایع ظرفشویی یا صابون هایی که بسیار معطر هستند خودداری کنید. آنها می توانند حشرات را به چادر شما جذب کنند.

از شوینده های لباسشویی سنگین، آمونیاک، سفید کننده کلر یا هر پاک کننده خشن که می تواند پوشش ضد آب روی پارچه را خراب کند، استفاده نکنید.

 

مناطق بسیار خاکی را تمیز کنید

یک دستمال میکروفایبر مهسان یا برس نرم را به محلول تمیز کننده آغشته کنید و به آرامی مناطق بسیار آلوده را بشویید. روی درزها یا کف چادر بیش از حد مالش ندهید، زیرا ممکن است به پوشش ضد آب آسیب برساند.

 

چادر را بشویید

هنگامی که مناطق کثیف تر تمیز شدند، کل چادر را با محلول صابون پاک کنید. اگر ممکن بود کل چادر را در سطل فرو کنید و به آرامی آن را به مدت پنج دقیقه در آب بچرخانید.

 

خوب آبکشی کن

از شلنگ باغچه استفاده کنید یا سطل را با آب تمیز پر کنید تا آب صابون را بشویید. اطمینان حاصل کنید که هر سطح پارچه عاری از باقی مانده صابون باشد.

 

آویزان برای خشک کردن

چادر را آویزان کنید تا از بند رخت یا قفسه خشک کن خشک شود. همچنین می توانید چادر را بر پا کنید تا سرعت خشک شدت را افزایش دهید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: