بوی سیگار و لوازم داخلی منزل

 

اگر در خانه یک فرد سیگاری معمولی دارید ، یک لایه نیکوتین روی فرش و روکش شما می نشیند. تمیز کردن منظم کل سطح فرش یا مبلمان تنها راه برای از بین بردن لکه ها است. حداقل یک بار در سال از خدمات نظافت حرفه ای استفاده کنید یا یک ماشین تمیز کننده فرش/روکش کرایه کنید.

 

برای لکه های گاه و بیگاه تنباکو مهمانان، با استفاده از ترکیب یک قسمت گلیسیرین، یک قسمت مایع ظرفشویی و هشت قسمت آب استفاده کنید. برای کنترل بوی بد، یک چهارم فنجان سرکه سفید مقطر اضافه کنید و قبل از استفاده برای رفع لکه، خوب مخلوط کنید. از یک پارچه سفید یا حوله کاغذی تمیز برای کار از لبه های بیرونی لکه به سمت مرکز استفاده کنید. تا زمانی که لکه ای به پارچه منتقل نشده، این کار را ادامه دهید. اجازه دهید هوا دور از گرمای مستقیم خشک شود. در صورت لزوم تکرار کنید.

 

در صورت تمیز کردن لکه تنباکو روی اثاثه یا لوازم داخلی، پارچه را بیش از حد اشباع نکنید. اگر تودوزی ابریشمی یا ارزشمند دارید، یک متخصص حرفه ای استخدام کنید.

 

برای علائم سوختگی روی فرش، از قیچی های بسیار کوچک برای برش الیاف سوخته استفاده کنید. سپس محلول را با سرکه سفید مقطر آغشته کرده و علائم و بو را از بین ببرید. برای علائم سوختگی روی اثاثه یا لوازم داخلی، سعی کنید لکه را به آرامی با یک پنبه مالش دهید. اگر سوختگی عمیق باشد، دائمی خواهد بود و تمیز نمی شود.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: