تشک ها و مشکل سر خوردن

 

 

تشک ها به دلایل زیادی از مثل اصطکاک و پشتیبانی ضعیف از فنرهای جعبه و چارچوب تخت جدا میشن. این اتفاق میتونه خواب شبانه شما رو خراب کنه. خوشبختانه، چندتا ترفند برای جلوگیری از وقوع اون وجود داره.

 

 

چرا تشک شما سر می خورد؟

گام اول در رفع مشکل، درک دلیل آن است. ریشه یابی مشکل می تواند به شما کمک کند تا راه حلی سریع و آسان پیدا کنید.

 

اصطکاک کم

تشک‌های دو طرفه، مموری فوم و تشک‌های لاتکس، همگی تمایل به لیز خوردن دارند، مخصوصاً روی فریم‌های فلزی یا فنرهای جعبه‌ای. این نوع تشک ها روکش بافتی ندارند که بتواند در طول شب به نگه داشتن آنها کمک کند. در عوض، پوشش‌های لغزنده و نرمی دارند که تمایل دارند به اطراف سر بخورند.

 

ضعف تکیه گاه

تکیه گاه ناهموار پایه تخت شما ممکن است به درستی تشک شما را در جای خود محکم نکند. اگر قاب تخت قدیمی، فنر جعبه ای ضعیف یا آسیب دیده یا لت هایی دارید که خیلی از هم فاصله دارند، ناسالم بودن آنها میتواند علت سر خوردن باشد.

 

تشک قدیمی

اگر تشک شما بیش از یک دهه سن دارد، سن آن ممکن است دلیل سر خوردن آن در شب باشد. تشک‌ها روغن‌های بدن را که هنگام خواب دفع می‌کنید حفظ می‌کنند (به همین دلیل تمیز کردن مرتب آن‌ها مهم است). پس از سال ها، می تواند لایه ای زیر تشک ایجاد کند که باعث لیز خوردن آن شود.

همچنین تشک قدیمی احتمالاً دارای سطوح ناهموار می شود. اگر می توانید، تشک قدیمی خود را دور بیندازید و یک تشک کاملاً جدید با سطح یکنواخت و حمایت کننده بخرید.

 

تشک کوچک

تشکی که خیلی کوچک است و به درستی در چارچوب خود قرار نمی گیرد، فضای بیشتری برای جابجایی آسان دارد. در این حالت ممکن است بتوانید آن را با تعویض قاب یا تشک خود برای به دست آوردن تناسب راحت برطرف کنید.

 

از این پهلو به آن پهلو شدن و غلتیدن

غلتیدن و چرخیدن زیاد میتواند این سر خوردن تشک تشدید کند. اگر بچه ها یا حیوانات خانگی زیاد روی تخت ورجه وورجه می کنند ممکن است باعث سر خوردن تشک باشند.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: