تمیز کردن شیشه های شکسته

 

وقتی یه لیوان نوشیدنی، شیشه پنجره یا لامپ می شکنه، مشکل باید فوراً برطرف بشه چون خیلی خطرناکه!

 

اتاق را آماده کنید

در اسرع وقت، افراد و حیوانات خانگی را از منطقه ای که در آن حادثه رخ داده است، خالی کنید. دستکش های ضخیم بپوشد.

 

از قوی ترین نور ممکن استفاده کنید

برای کمک به دیدن هر درخشش شیشه، تا آنجا که ممکن است چراغ‌ها را روشن کنید. بهتر است از یک چراغ قوه LED یا چراغ قوه گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

 

خرده های بزرگ را بردارید

با پوشیدن دستکش، تکه های بزرگ شیشه را بردارید. اگر دستکش ندارید، برای برداشتن لیوان از انبر آشپزخانه استفاده کنید. هرگز از دست برهنه استفاده نکنید.

خرده ها باید در یک کاغذ ضخیم یا کیسه پلاستیکی سه لایه قرار داده شوند. همچنین می توانید از چند لایه روزنامه برای پیچیدن شیشه استفاده کنید تا از بریدگی های تصادفی در سطل زباله جلوگیری کنید.

 

نکته

برای برداشتن لیوان روی زمین زانو نزنید. اگر نمی توانید به راحتی خم شوید، از یک چهارپایه کوچک استفاده کنید و در حالی که لیوان را برمی دارید بنشینید.

 

شیشه را جارو بکشید یا با جاروبرقی بردارید

اگر شیشه شکسته در الیاف فرش یا اثاثه یا لوازم داخلی قرار دارد، قبل از اینکه بخواهید آن را جارو کنید یا با جاروبرقی بکشید، از یک فرچه ی اطویی مهسان با پرزهای سفت، برای بلند کردن شیشه روی سطح پارچه استفاده کنید. مراقب باشید که تکه ها را به سمت بالا تکان ندهید وگرنه پراکنده می شوند.

هنگام جارو از ضربات کوتاه برای جلوگیری از پراکندگی قطعات کوچک در اتاق استفاده کنید. ست جاروب فانتزی، ست جاروب و خاک انداز دستی یا ست ایرسای مهسان برای این کار بسیار مناسب است.

 

از نان تازه یا سیب زمینی برای برداشتن خرده ها استفاده کنید

حتی پس از جارو کردن یا جاروبرقی، همچنان خرده‌های ریز در الیاف فرش، درزهای کف، یا گوشه‌های تنگ گیر می‌کنند. با استفاده از چراغ قوه، آنها را خواهید دید که فقط منتظر پا یا دست برهنه هستند.

با پوشیدن دستکش، یک تکه نان نرم و تازه را روی تکه های شیشه فشار دهید. حتما نان را به سرعت دور بریزید. یا یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید تا گوشت داخلی آن نمایان شود. قسمت برش خورده سیب زمینی را روی تکه های شیشه فشار دهید تا به راحتی آنها را بگیرید. فوراً سیب زمینی را داخل زباله بیندازید ( آن را کمپوست نکنید).

 

تکه های کوچک را با حوله های کاغذی خیس جمع کنید

سه ورقه حوله کاغذی یا دستمال کاغذی بچینید و آنها را به شکل مربع تا کنید. مربع را مرطوب کرده و روی تکه های شیشه فشار دهید.

 

از غلتک پرز استفاده کنید

یک غلتک پرز که برای رفع موهای زائد حیوانات خانگی طراحی شده است، چسب قوی تری دارد و بهترین کار را در برداشتن ذرات انجام می دهد. ورقه پر از شیشه را جدا کرده و به درستی دور بیندازید.

 

به دام انداختن خرده ها با نوار چسب

با پوشیدن دستکش های ضخیم، مقداری چسب نواری دور دست خود بپیچید و قسمت چسبنده آن بیرون باشد. نوار را روی قطعات شیشه فشار دهید و سپس نوار را با دقت در کیسه زباله بیندازید.

 

پاکسازی نهایی انجام دهید

خرده های شیشه ممکن است به موهای جارو یا ظرف گردگیری شما بچسبد. آنها را بیرون ببرید و با شلنگ باغچه روی یک سطل خوب بشویید.

کف کفش های خود را بررسی کنید که آیا شیشه در آج گیر کرده است. شیشه را با نوار چسب یا حوله کاغذی بردارید تا مطمئن شوید که هیچ شیشه ای در خانه ردیابی نمی شود.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: