تمیز کردن فرش فضای باز

 

 

 

لکه ها را به سرعت پاک کنید

هر چه سریعتر مایعات را با دستمال کاغذی یا دستمال میکروفایبر مهسان پاک کنید.

برای لکه های جامد مانند گل یا مواد غذایی ریخته شده، از لبه کارت اعتباری برای برداشتن مواد استفاده کنید. هرگز لکه ای را مالش ندهید، زیرا مواد جامد را به عمق الیاف فشار می دهد.

 

جارو برقی یا جارو کردن هفتگی

جاروبرقی یا جارو کردن منظم حداقل یک بار در هفته باعث می شود گرد و غبار و کثیفی بیش از حد در فرش فرو نرود. تجمع بیش از حد کثیفی باعث ایجاد بو و اثر سایشی بر روی الیاف می شود، بنابراین آنها سریعتر فرسوده می شوند.

جاروبرقی را روی کمترین میزان تنظیم کنید زیرا فرش های خارجی پرز بسیار کمی دارند. اثاثیه و سایر وسایل را از فرش جابه جا کنید و به آرامی در جهت عمودی و افقی جاروبرقی بکشید بکشید.

 

یک پاکسازی عمیق انجام دهید

هنگامی که زمان تمیز کردن عمیق تر است، فرش را از دو طرف به خوبی جاروبرقی بکشید. همچنین می‌توانید فرش را از نرده‌ای محکم آویزان کنید و دو طرف فرش را با جارو بکوبید تا خاک آن شل شود.

 

در حالی که فرش آویزان است، از یک شلنگ باغبانی استفاده کنید تا خاک را بشویید. اگر جایی برای آویزان کردن فرش ندارید، هنگام تمیز کردن فرش، آن را در فضای باز روی یک برزنت پلاستیکی قرار دهید.

 

پس از خیس شدن فرش، یک سطل مستطیل مهسان را با آب خنک پر کنید و حدود 1/4 فنجان مایع ظرفشویی یا پاک کننده همه منظوره به آن اضافه کنید. محلول صابون را با استفاده از برس دلفین مهسان روی فرش بمالید. به مناطق بسیار آلوده توجه بیشتری کنید.

 

از شلنگ باغ یا واشر برقی برای شستشوی محلول صابون استفاده کنید. فرش را آویزان کنید تا در هوا خشک شود. این می تواند تا هشت ساعت طول بکشد، حداقل یک بار آن را برگردانید تا هوا در هر دو طرف به خوبی گردش کند. بهتر است قبل از قرار دادن فرش در جای خود کاملاً خشک شود.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: