تمیز کردن یخچال و فریزر

برای پاک کردن داخل یخچال یا فریزر هرگز از مواد شوینده و پاک کننده استفاده نکنید زیرا علاوه بر خراب کردن جدار یخچال و فریزر، بوی آنها در یخچال باقی می ماند و سپس به مواد غذایی نفوذ کرده، علاوه بر ایجاد مزه و بوی بد در مواد غذایی باعث فساد آنها نیز می شود.

بهترین مواد برای پاک کردن داخل یخچال و فریزر محلولی حاصل از دو قاشق غذاخوری جوش شیرین حل شده در یک لیتر آب داغ است که می توان با آغشته کردن یک دستمال میکروفایبر به آن تمام کنجها و زوایای داخلی یخچال یا فریزر را با آن پاک کرد و لکه ها را نیز از بین برد. در پایان دستمال را با آب ولرم آبکشی کرده و تمام سطوح داخلی را با آن پاک می کنیم و از یک دستمال خشک میکروفایبر برای خشک کردن داخل یخچال یا فریزر استفاده می کنیم.

در صورتیکه جوش شیرین در اختیار نداشته باشید می توانید از مخلوط یک لیوان سرکه سیب و سه لیوان آب ولرم نیز استفاده کنید. در این حالت نیز پس از تمیز کردن، تما داخل یخچال را با دستمال نمدار پاک کرده و سپس با دستمال میکروفایبر خشک، کاملا خشک کنید.

یکی از نواحی حساس در یخچالها و فریزرهای خانگی واشر لاستیکی دور در یخچال یا فریزر است که علاوه بر جلوگیری از خروج سرما از داخل یخچال یا فریزر، اجازه ورود گرما و میکروبها و آلاینده ها را هم به داخل یخچال یا فریزر نمی دهد. برای تمیز کردن آن دستمال میکروفایبر را به محلولی حاصل از یک لیوان آب گرم و یک لیوان سرکه سیب آغشته کرده و سرتاسر واشر را با آن پاک کنید. سپس آنرا با دستمال خیس میکروفایبر تمیز کرده و با دستمال خشک میکروفایبر خشک کنید. بدین ترتیب علاوه بر تمیز کردن واشر در یخچال یا فریزر باعث دوام و طول عمر بیشتر آن می شوید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: