جدا کردن برچسب ها از فلز به وسیله ی روغن

 

برچسب‌ها همه جا هستن، از برچسب سازنده گرفته تا برچسب‌های ضربه‌گیر. وقتی برچسب روی سطح فلز قرار میگیره، پاک کردن آثارش کار سختی میشه، برای شما هم پیش اومده؟

پس، قبل از اینکه به بدنه ی فلزی زیبا آسیبی بزنید، روش زیر رو برای رفع این مشکل امتحان کنید:

 

نکته

هرگز از سیم ظرفشویی یا کاغذ سنباده روی سطح فلزی صیقلی استفاده نکنید. خراش هایی که از خود به جا می گذارند معمولاً قابل بازگشت نیستند.

 

برچسب را اشباع کنید

برای برچسب های کاغذی، به سادگی سطح را با چند قطره روغن گیاهی اشباع کنید (روغن زیتون یا ذرت). اجازه دهید روغن برای چند ساعت بماند تا چسب شل شود.

برای برچسب های وینیل یا متالیک، سعی کنید لایه رویی برچسب را جدا کنید تا روغن به پشت آن برسد. همچنین می توانید به آرامی لایه بالایی را با یک تیغ ایمنی، لبه کارت اعتباری یا یک ناخن انگشت بکنید.

 

نکته

حتی تیغ های ایمن می توانند به راحتی بسیاری از فلزات خانگی را خراش دهند، بنابراین برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوشش، با احتیاط از تیغه استفاده کنید.

 

چسب را گرم کنید

هنگامی که برچسب کاملاً با روغن اشباع شد، از یک سشوار دستی روی حرارت متوسط ​​یا گرم برای گرم کردن چسب استفاده کنید. این کار به چسب کمک می کند تا چسبندگی خود را روی فلز آزاد کند.

 

باقیمانده را پاک کنید

در یک کاسه یا سطل کوچک، دو فنجان آب بسیار گرم و چند قطره مایع ظرفشویی را مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. یک پارچه کهنه و نرم را در مخلوط صابون آغشته کنید و به آرامی روی برچسب بکشید، سپس از یک کارت اعتباری قدیمی یا کاردک لاستیکی استفاده کنید تا به آرامی چسب را بتراشید. سطح فلز را با دستمال خشک کن مهسان خشک کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: