حفاظت گیاهان در برابر گربه خونگی

داشتم ویدئویی رو درباره گیاهان خونگی ضد گربه میدیدم و فکر کردم برای شما هم میتونه جالب باشه. من به عنوان کسی که دو بچه داره، هرگلی که به خونه می آوردم با جای دندان روی برگ ها روبرو می شدم تا اینکه گیاه نابود میشد.

راه حل شبکه های مجازی

برگ ها و ساقه های گیاه را به آب لیمو آغشته و فلفل قرمز را روی خاک بپاشید. بازدارندگی فوری گربه ها با وسایلی که قبلاً در آشپزخانه داشتیم.

  • آیا این کار برای گربه ها بی ضرر است؟

لیمو می تواند موثر باشد، اما از فلفل باید خودداری کرد. این ادویه می تواند منجر به تحریک چشم شود و اگر روی پنجه گربه قرار بگیرد، می تواند باعث لیسیدن بیش از حد شود که منجر به زخم های پوستی، ناراحتی دهانی و حتی ناراحتی های معده شود.

  • به خاطر داشته باشید، هر گربه ای متفاوت است. برخی ممکن است از لیمو متنفر باشند در حالی بعضی ها اصلاً متوجه آن نمی شوند.

اما در کل عوامل بازدارنده گیاهی مانند لیمو، نعناع و سرکه باعث می شود بچه گربه ها از آنها دور شوند.

یک راه آسان

یک راه آسان برای جلوگیری از گربه های خود در گیاهان این است که مطمئن شوید آنها نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. از نگهدارنده ها و قفسه های گیاه برای گیاهان کوچکتر خود در برابر پنجه های کوچک استفاده کنید.

اگر فضای خالی دارید، “اتاق گیاه” را جدا کنید که گربه مجاز به ورود نیست.
گزینه دیگر این است که یک کابینت با درهای شیشه را به گلخانه کوچک خود تبدیل کنید. گیاهان هنوز هم به نمایش گذاشته می شوند، اما محافظت می شوند.

خاک را بپوشانید

یکی از روشها پوشاندن خاک گیاهان بزرگتر با سنگهای مخروطی یا خوشه های بامبو است.

وسوسه گربه برای جویدن

روش دیگری که ممکن است به خوبی کار کند، منحرف کردن گربه با گیاهی است که می توانند از آن بجوند، مانند. وای می گوید: “بعضی اوقات آنها فقط می خواهند چیزی را بخورند ، بنابراین وقتی اطراف ما علف گربه است، به احتمال زیاد گیاهان آپارتمانی زیبا و زیبایی دیگر را گاز نخواهیم گرفت.”

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: