درخشش و لکه بری قوری چای

 

چای نوشیدنی فوق العاده ایه که قرن هاست از آن لذت می برند. در حالی که مشخص شده فواید بی شماری برای سلامتی داره، اما یه چیز وجود داره که از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض چای سودی نمیبره: قوری شما.

 

اگر طرفدار یک قوری چینی باشید و به نوشیدنی باستانی علاقه داشته باشید، متوجه خواهید شد که لکه ایجاد می شود. این امر اجتناب ناپذیر است و طولی نمی کشد که شما نیز متوجه سختی حذف آنها خواهید شد.

در حالی که لکه های چای می توانند سرسخت باشند – شاید حتی پاک کردن آنها تقریبا غیرممکن باشد – یک راه حل ساده و سریع وجود دارد.

روند از بین بردن لکه های چای دشوار نیست، اگرچه نیاز به صبر دارد. شما باید زمان کافی را به قرص های تمیز کننده دندان مصنوعی بدهید تا کار خود را انجام دهند و سطح چینی را تمیز کنند. حداقل یک ساعت طول می کشد، اگرچه متوجه خواهید شد که لکه های سرسخت چای ممکن است نیاز به خیساندن یک شبه داشته باشند.

 

آب داغ اضافه کنید

از آب بسیار داغ یا جوش برای پر کردن قوری یا فنجان به اندازه ای استفاده کنید که ناحیه لکه دار را بپوشاند. مطمئن شوید که آب داغ به دهانه قوری برود تا آن را نیز تمیز کنید.

 

قرص(های) دندان مصنوعی را اضافه کنید

برای یک فنجان چای، یک قرص دندان مصنوعی را به چهار قسمت تقسیم کنید و یک قطعه را در هر فنجان بریزید. برای یک قوری، یک یا دو قرص دندان مصنوعی بریزید. اجازه دهید قرص ها به مدت یک ساعت جادوی پاک کنندگی خود را انجام دهند.

 

لکه را بررسی کنید

بررسی کنید که آیا لکه ها از بین رفته اند یا خیر. برای لکه های بسیار سخت، آب و قرص ها را یک شب رها کنید تا محلول عمل کند.

 

قوری یا فنجان را بشویید

وقتی لکه ها از بین رفت، قوری را با آب گرم و صابون بشویید. کاملاً با آب گرم بشویید تا مطمئن شوید که تمام شوینده پاک شده است.

 

خشک کنید

قوری یا فنجان ها را با یک حوله نرم و جاذب خشک کنید.

 

نکاتی برای تمیزتر نگه داشتن چینی

اگر قوری یا فنجان بسیار با ارزش یا کلکسیونی دارید، قبل از استفاده از هرگونه پاک کننده خورنده روی قطعه، با یک متخصص مشورت کنید.

قبل از تعویض درب قوری و نگهداری آن، آن را با دقت پاک کرده و با هوا خشک کنید. اغلب بهتر است اجازه دهید یک شب بماند تا تمام آب تبخیر شود.

اگر لکه سرسختی دارید، سعی کنید به آرامی آن را با یک دستمال میکروفایبر مرطوب آغشته به جوش شیرین پاک کنید. بشویید و خشک کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: