دستمال های خشک کن بسازیم

 

میدونید به چه دستمالی میگن خشک کن؟ یا اصطلاحاً درایر؟

دستمالهای نازکی هستن که با قرار دادنشون توی ماشین لباسشویی، رایحه ای تازه به لباس های شما میدن، خوشبو هستن و از الکتریسیته ی ساکن در لباس ها جلوگیری میکنن، لازم نیست از فروشگاه بخرید، خودتون میتونید بدون هیچ هزینه ای این دستمال ها رو بسازید.

روش اول

درست کردن این ورق های پارچه بسیار آسان است و تنها چیزی که نیاز دارید چند دستمال قدیمی و مایع نرم کننده مورد علاقه تان است.

چند پارچه را به نرم کننده آغشته کنید تا کاملاً اشباع شوند. هر پارچه را حلقه حلقه کنید و بگذارید خشک شود و تمام! با هر بار لباسشویی، یکی را در خشک کن بیندازید.

 

روش دوم: با سرکه

بسیاری از خانواده ها در مورد مواد شیمیایی موجود در محصولات لباسشویی نگرانی دارند و در تلاش برای یافتن جایگزین های طبیعی هستند. اگر نمی خواهید پول خود را برای نرم کننده های شیمیایی خرج کنید، یک جایگزین وجود دارد. به جای نرم کننده در روش بالا از سرکه استفاده کنید.

ترکیب سرکه و اسانس عالی است. سرکه یک نرم کننده طبیعی پارچه است و با خشک شدن بوی آن از بین می رود. این باعث می‌شود فقط رایحه‌ای که خودتان اضافه کرده اید، باقی بماند.

پارچه تا شده را در ظرف شیشه ای قرار دهید.

سرکه و اسانس ها را در یک کاسه یا شیشه جداگانه مخلوط کنید.

روی پارچه ها به اندازه کافی سرکه بریزید تا مرطوب شوند – اما اشباع یا خیس نشوند. (سرکه اضافی را ذخیره کنید تا به عنوان نرم کننده پارچه در بار بعدی لباسشویی استفاده کنید.)

هر دستمال آماده است تا داخل لباسشویی برود.

پس از هر بار استفاده، پارچه را دوباره در شیشه قرار دهید و برای بار بعدی آماده است. در صورت نیاز سرکه معطر بیشتری اضافه کنید. باید هر ماه یا بیشتر باشد.

 

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: