دستمال چای چیست؟ (بخش دوم)

 

اصطلاح دستمال چای در قرن هجدهم به وجود اومد که اغلب از الیاف کتانی ریز بافت بود و برای سرو چای استفاده میشد. همچنین برای خشک کردن ظروف چینی و جلوگیری از خراش بهترین بود. امروزه هم هنوز برای خشک کردن ظروف آشپزخانه و گرفتن چکه در زمان  سرو چای استفاده میشه، در اینجا 12 روش وجود داره که می تونید دستمال های چای رو در دکوراسیون و خانه داری جا بدید.

 

  1. در حال حرکت آماده بشید

تعدادی دستمال چای در ماشین یا کیف خود نگه دارید تا در مواقعی که باید در حال دویدن غذا بخورید، به عنوان دستمال (یا پیش بند) از آن استفاده کنید. همچنین اگر به چیزی تمیز و خشک برای نشستن در پارک نیاز دارید، مفید هستند.

 

  1. چند بالش درست کن

فقط با یک سوزن و نخ می توانید دو حوله چای را به یک بالش عالی تبدیل کنید. لبه ها را به هم بدوزید و یک دهانه کوچک باقی بگذارید. آن را با الیاف پلی استر پر کنید و دهانه را بدوزید. بالش را می توان روی صندلی، مبل یا تخت استفاده کرد و قابل شستشو است!

 

  1. بسته بندی هدایا

نیازی به خرید کاغذ بسته بندی یا کیف کادو نیست، فقط از یک دستمال چای برای بسته بندی هدایا استفاده کنید.

 

  1. لوازم جانبی کودک

دستمال های چای را می توان برای پیش بند یا حتی پوشک استفاده کرد! پارچه محکم بافته شده و بسیار جاذب است، به راحتی تمیز می شود و الیاف طبیعی روی پوست کودک ملایم است.

 

  1. نشانگر خوبی است

اگر روی یک پروژه تعمیر خانه کار می کنید، از یک دستمال چای برای مشخص کردن محل پیچ و مهره ها استفاده کنید.

 

  1. دستمال چای لکه دار را دور نیندازید!

در نهایت، دستمال های چای لک می شوند و ممکن است نخواهید از آن ها در آشپزخانه استفاده کنید، اما برای کاربردهای زیر مناسبند:

  • دستمال گردگیری
  • جاذب نشت مایعات روی زمین
  • پاک کننده های نقطه ای برای لکه های فرش
  • براق کننده های پنجره و آینه
  • براق کننده کفش

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: