دستورالعمل نظافت سالانه مبلمان حصیری

 

یه بار در سال، تمام کوسن ها باید برداشته بشه، قبل از شروع تمیز کردن کامل سالانه، مراحل تمیز کردن هفتگی و ماهانه را دنبال کنید.

 

با برداشتن تمام کوسن ها، به دنبال قسمت های شکاف یا شکسته باشید. اگر مبلمان بیرون بوده است، کپک و قارچ را بررسی کنید، که معمولاً روی پایه ها ایجاد می شود.

 

کپک ها را از بین ببرید

در صورت وجود کپک، محلولی از مقادیر مساوی سفید کننده کلر و آب را مخلوط کنید. دستکش محافظ بپوشید و پارچه نرمی را به محلول سفید کننده آغشته کنید و روی ناحیه بمالید. سعی کنید حصیر را اشباع نکنید. قطعه را در فضای باز و زیر نور خورشید قرار دهید تا در اسرع وقت خشک شود.

 

صندلی را حالت دهید

پس از گردگیری، رفع لکه ها، از بین بردن هرگونه کپک و تمیز کردن با شوینده، اجازه دهید حصیر کاملا خشک شود. پس از خشک شدن، یک دستمال نانوفایبر مهسان را به روغن هسته کتان جوشیده آغشته کنید تا حصیر را حالت دهید.

برای جلوگیری از چکه کردن، از بالای مبلمان شروع کنید. روغن به الیاف رطوبت اضافه می کند تا از شکستگی آن جلوگیری کند. قبل از برگرداندن کوسن ها روی حصیر، حداقل 48 ساعت اجازه دهید قطعه کاملا خشک شود.

 

خرید روغن هسته کتان

روغن بذر کتان جوشیده شده به دلیل اینکه سریعتر خشک می شود به جای روغن کتان معمولی استفاده می شود. روغن هسته کتان پخته شده را از فروشگاه های لوازم خانگی بخرید.

 

نکاتی برای تمیز نگه داشتن مبلمان حصیری خود

  • مبلمان حصیری را روی زمین نکشید، به طور یکنواخت از هر طرف بلند کنید تا از فشار بیش از حد به الیاف جلوگیری شود.
  • نگه دارنده ی لاستیکی یا پدهای نمدی را زیر هر پایه قرار دهید تا از سایش و شکاف بیش از حد جلوگیری شود.
  • از قرار دادن مبلمان حصیری در محیط هایی با رطوبت بیش از حد یا رطوبت خیلی کم خودداری کنید تا الیاف به خوبی حفظ شوند.
  • مبلمان را بچرخانید تا نور خورشید باعث کم رنگ شدن بیش از حد یک طرف نشود.
  • از بالشتک های روکش شده در صندلی های حصیری استفاده کنید تا به توزیع وزن نشیمنگاه کمک کرده و از افتادگی چوب خیزران جلوگیری کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: