روش صحیح استفاده از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده

 

اگر از آنها به درستی استفاده کنید، می توانید راهی موثر برای ضدعفونی سطوح سخت در خانه داشته باشید.

آیا شما یکی از این عادات رو دارید؟

  1. اعتقاد دارید همه ی دستمال های مرطوب مثل هم هستن!

  2. دستورات روی برچسب محصول را نمی خوانید!

  3. برای تمیز کردن هر میز آشپزخانه از یک دستمال مرطوب جدا استفاده می کنید!

  4. با استفاده از یک دستمال کاغذی سطح تازه تمیز شده را خشک می کنید!

اگر چنین است، احتمالاً سطوح را کاملاً ضد عفونی نمی کنید. با تشخیص دستمال ضدعفونی کننده از یک دستمال ساده مرطوب، و استفاده نامناسب از دستمال ها، فقط زمان و پول خود را هدر داده اید و سطوح هم ضدعفونی نمی شوند. برخی از این دستمال ها فقط مرطوب هستند و ضد عفونی نمی کنند.

 

نحوه استفاده از دستمال مرطوب ضدعفونی کننده

یک دقیقه وقت بگذارید تا برچسب روی دستمال های ضدعفونی کننده را بخوانید و توصیه های روی برچسب محصول را دنبال کنید.

 

خاک و چربی سنگین را از سطوح جدا کنید

اگر روی پیشخوان آشپزخانه غذا یا روغن ریخته شده است، ابتدا باید با استفاده از پاک کننده همه منظوره، آب گرم و دستمال میکروفایبر مهسان تمیز شود. سایش ملایم میکروفایبر به حذف هرگونه ذرات خشک شده کمک می کند. مواد ضدعفونی کننده روی دستمال ها به مواد جامد روی پیشخوان نفوذ نمی کند و آنها را از بین نمی برد.

 

پاک کردن سطح با دستمال مرطوب

برچسب را بخوانید. در حالی که بیشتر دستمال های مرطوب برای استفاده روی سطوح سخت و غیر متخلخل مانند لمینت، گرانیت آب بندی شده، وینیل و فایبرگلاس بی خطر هستند، استفاده از آنها روی چوب خام یا سطوح بسیار فرسوده ایمن نیست. همیشه در یک منطقه کوچک آزمایش کنید تا مطمئن شوید هیچ گونه تغییر رنگی بوجود نمی آید.

 

رطوبت دستمال مرطوب را بررسی کنید

برای موثر بودن، دستمال مرطوب باید حاوی مواد ضد عفونی کننده باشد. اگر ظرف باز گذاشته شده باشد و دستمال ها خشک شوند، ضدعفونی انجام نخواهد شد.

 

نکته

اگر دستمال های ضدعفونی کننده خشک شده باشند، می توان با افزودن 70 درصد الکل ایزوپروپیل به قوطی یا بسته، دوباره آن را احیا کرد. الکل را بریزید و ظرف را محکم ببندید. قبل از استفاده اجازه دهید دستمال ها الکل را به طور کامل جذب کنند.

 

پاک کردن دسته کابینت

بگذارید ضد عفونی کننده کار کند

دستمال مرطوب ضد عفونی کننده سطح سخت باید حداقل چهار دقیقه مرطوب بماند – بهترین زمان 10 دقیقه است – تا همه میکروب ها از بین بروند.

اجازه دهید سطح با هوا خشک شود

زمان خشک شدن تحت تأثیر درجه حرارت و رطوبت اتاق قرار می گیرد. بگذارید سطح با هوا خشک شود. مواد ضدعفونی کننده را پاک نکنید.

سطوح و خوردن غذا

هنگامی که محلول ضدعفونی کننده خشک شد، اگر قرار است از این ناحیه برای تهیه غذا استفاده شود، باید سطح را با آب تازه شستشو داده و با یک حوله تمیز خشک کنید.

دست هایتان را بشویید

همیشه بعد از استفاده از هرگونه محصول پاک کننده، دستان خود را با صابون و آب گرم بشویید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: