روش صحیح شستشوی کف

اکثر مردم فکر میکنن که میدونن چطور کف رو پاک کنن، اما یک اشتباه اساسی اینه که سطل دوم برای شستشو رو نادیده بگیرن و شستشو رو با یه سطل انجام بدن. روش بهتر استفاده از دو سطله، یکی برای محلول شوینده و دیگری برای آب تمیز.

 

فقط یک پاک کردن مرطوب هفتگی خوب و کامل با یک محلول تمیز کننده مناسب می تواند تمیز کردن عمیق کف را فراهم کند. تمیز کردن مرطوب تا حد زیادی بهترین روش برای تمیز کردن کف  وینیل، کاشی و سرامیک است.

 

به عنوان یک قاعده کلی، کف مناطق پرتردد مانند آشپزخانه، غذاخوری، حمام، ورودی و راهرو، باید هر روز جارو برقی شده و یک بار در هفته پاک شود تا خاک و سنگریزه در هنگام راه رفتن به کف آسیب نرساند.

بر اساس نوع کف خود یک زمین شوی را انتخاب کنید.

اگر کف کاشی و سرامیک داشته باشید، شما یک زمین شوی چرخشی(ایرسا، دلفین یا 360) می خواهید. که نیاز شما به 2 سطل را در یک محصول فوق العاده حل می کند.

 

یک پاک کننده انتخاب کنید

یک شوینده تمیزکننده انتخاب کنید که برای نوع کفپوش شما طراحی شده باشد. از محصولات تبلیغاتی خودداری کنید، زیرا  می تواند در طول زمان زرد شود.

 

ابتدا جارو یا جارو برقی بزنید

با جارو کشیدن کامل یا جاروبرقی کف از تبدیل شدن زمین به سطحی چسبناک و گل آلود جلوگیری کنید.

 

سطل ها را پر کنید

هر سطل را با آب گرم پر کنید. شوینده پاک کننده را به سطل شستشو اضافه کنید. برای افزایش قدرت تمیز کردن (یا سرعت)، از وسوسه دو برابر کردن میزان مواد شوینده اجتناب کنید. این ایده خوبی نیست، زیرا  محلول غلیظ بهتر تمیز نمی کند، بلکه فقط شستشو کف را سخت تر خواهد کرد. همیشه دستورالعمل های روی برچسب مواد شوینده را دنبال کنید.

  • چکه کردن بیش از حد آب می تواند به کف آسیب برساند و به طور چشمگیری زمان خشک شدن را افزایش می دهد.
  • مناطق چسبناک را با اسفنج مالش دهید.

 

مراحل پاک کردن و شستشو را برای هر قسمت تکرار کنید تا زمانی که کف را کامل کنید. هنگام کار،  به آب شستشو توجه داشته باشید، وقتی به وضوح خاکستری یا مات شد، سطل ها را خالی کرده و دوباره پر کنید. استفاده از آب شستشوی کثیف، فقط آب کثیف را روی زمین پخش می کند و روند شستشو را پیچیده می کند.

 

بگذارید همه چیز خشک شود

از یک زمین شوی میکروفایبر حوله ای استفاده کنید و قبل از راه رفتن روی زمین، کف را کاملا خشک کنید.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: