سفید نگه داشتن لباس سرآشپز

سفید و بدون لکه نگه داشتن کت و کلاه سفید سرآشپز میتونه یه چالش باشه. این کت 100 درصد پنبه یا ترکیبی از پلی استر/پنبه است که به راحتی میشه جلوه اون را عالی نگه داشت.

 

سریع عمل کنید

آشپزخانه ها ممکن است آشفته باشند و نشت لکه ها روی دهد. کلید سفید ماندن کت آشپز این است که لکه ها را در اسرع وقت رفع کنید. شستشوی سریع به راحتی آن لکه ها را از بین می برد.

همچنین مهم است که چندین کت تمیز در دست داشته باشید و آنها را برای هر شیفت عوض کنید.

رفع لکه، مواد شوینده و دما

هرگونه لکه را با پاک کننده لکه های مبتنی بر آنزیم یا کمی شوینده مایع قوی که دارای آنزیمهای کافی برای جداسازی لکه ها هستند از قبل آماده کنید. پاک کننده لکه را با مینی برس دلفین مهسان روی هر لکه بمالید. قبل از شستشو اجازه دهید لکه پاک کننده حداقل 15 دقیقه روی پارچه کار کند.

از آنجا که شستن لباس سرآشپز ممکن است بلافاصله بعد از هر بار پوشیدن اتفاق نیفتد، پیش نظافت کردن، رفع لکه را آسان تر می کند. یک سینک ظرفشویی، وان یا ظرف غیر فلزی را با مخلوطی از آب گرم، مقداری شوینده لباس های قوی، یک فنجان جوش شیرین و سفید کننده های حاوی اکسیژن پر کنید. دستورالعمل محصول را در مورد میزان استفاده از مواد شوینده و سفید کننده اکسیژن در هر گالن آب دنبال کنید. کت های سفید را کاملاً زیر آب قرار دهید و بگذارید تا زمان شستشو خیس بخورد. با این کار فرآیند حذف لکه و بو شروع می شود.

  • به عنوان نکته ای اضافه، می توان از همان تکنیک پیش نظافت برای کت های رنگی استفاده کرد. سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن به اندازه کافی ملایم هستند که می توانند برای پارچه های رنگی استفاده شوند.
  • همیشه وسایل سفید را جدا از رنگی ها بشویید و از شوینده ها و دمای آب توصیه شده روی برچسب مراقبت استفاده کنید.
  • همیشه باید از آب گرم استفاده کنید، آب سرد لکه های سنگین و چرب را از بین نمی برد.

 

هنگامی که کت ها را از ماشین لباسشویی خارج می کنید، قبل از خشک شدن کت ها را از نظر وجود لکه بررسی کنید. اگر لکه روی پارچه باقی ماند، کت را در خشک کن نیندازید. حرارت زیاد خشک کن باعث ثبات لکه ها می شود و حذف آنها را بسیار مشکل تر می کند. در عوض، مناطق لکه دار را دوباره با پاک کننده لکه و شستشو مجدد درمان کنید. همچنین هرگز نباید کت سرآشپز رنگی را اتو کنید زیرا گرما باعث می شود رفع لکه ها تقریباً غیرممکن شوند.

سفیدی را درخشان کنید

وقتی کت سرآشپز کدر یا زرد می شود، اولین فکر ممکن است این باشد که مقداری سفید کننده کلر بردارید. برای از بین بردن لکه ها یا سفید شدن پارچه بهتر است از سفید کننده کلر استفاده نکنید. سفید کننده کلر می تواند به الیاف آسیب برساند و در واقع باعث زرد شدن کت ها و رنگ آنها می شود. و اگر روپوش سرآشپز نشان دوزی شده باشد، سفید کننده کلر دوخت را محو می کند.

بازیابی سفیدی

برای بازگرداندن سفیدی، یک ماشین لباسشویی یا سینک ظرفشویی را با آب گرم پر کنید. 1 فنجان سفید کننده مبتنی بر اکسیژن اضافه کنید و کت های کثیف را در آب فرو ببرید. اجازه دهید تا 24 ساعت خیس بخورد. سپس طبق معمول با یک شوینده قوی در آب گرم بشویید. در طول چرخه شستشو، 1 فنجان سرکه سفید مقطر اضافه کنید تا هرگونه باقی مانده مواد شوینده ای که به پارچه می چسبد را شستشو دهید. اگر آب سختی در ناحیه خود دارید، سرکه سفید تقطیر شده در چرخه شستشو ضروری است تا مواد شوینده و املاحی که روی سفیدی ها قرار می گیرد را حذف کند.

  • همه نکات بالا برای از بین بردن لکه های پیش بند سفید و حوله آشپزخانه نیز مفید خواهد بود.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: