سنگ مرمر و نظافت کف

 

برای صدها سال کف های مرمر نماد ظرافت بی انتها بوده. تنوع در رگه و رنگ طبیعی سنگ مرمر به زیبایی با سبک های مدرن و سنتی ترکیب شده. کف های مرمر بسیار بادوام هستند، اما برای نظافت و مراقبت منظم، به محصولات و ابزار مناسب نیاز دارن.

 

زمین شوی اسپری مهسان برای کف های مرمر بهترین گزینه است، کفی میکروفایبر نرم و لطیف و مخزنی که اسپری همزمان دارد و می تواند کف را به راحتی و با کمترین مواد شویده (حتی آب) تمیز کند.

گرد و غبار دشمن کفپوش های مرمر هستند زیرا می توانند خراش های کوچکی ایجاد کنند که سطح را مات می کند و اجازه می دهد لکه های دردسرساز به سنگ مرمر نفوذ کنند. کف ها باید حداقل دوبار در هفته از گرد و خاک پاک شوند.

 

در حالی که اکثر کف های مرمر برای جلوگیری از لکه گیری آب بندی شده اند، نشتی ها – به ویژه مایعات اسیدی – و گل و خاک باید فوراً پاک شوند. تمیز کردن عمیق مرمر فقط حدود یک بار در ماه مورد نیاز است.

عوامل مهمی که باید در نظر گرفته شود

  • سنگ مرمر یک سنگ آهکی قلیایی است که با هر ماده اسیدی واکنش نشان می دهد. این واکنش شیمیایی می تواند منجر به تغییر رنگ دائمی شود. به همین دلیل انتخاب محصول تمیز کننده مناسب بسیار مهم است.
  • پاک کننده های سخت مانند آمونیاک یا سفید کننده کلر می توانند به طور دائمی سطح سنگ مرمر را خراب کنند. از پاک کننده های تجاری مبتنی بر اسید حتی آنهایی که برای گرانیت یا شوینده های خانگی که حاوی سرکه سفید یا آب لیمو هستند، باید به طور کامل اجتناب شود.
  • از محصولات پاک کننده که تمیز کننده و درخشان کننده هستند استفاده نکنید. اینها برای سنگ مرمر فرموله نشده اند و می توانند ظاهر آن را کثیف و لغزنده جلوه دهند.
  • برای از بین بردن ذرات جامد و پاک کردن مایع از دستمال نانوفایبر مهسان استفاده کنید. سعی کنید با لکه گیری، لکه را بزرگتر نکنید. این کار را با یک شستشوی سریع با یک پارچه مرطوب تمیز ادامه دهید و با خشک کردن منطقه با یک دستمال میکروفایبر، از لغزندگی مناطق جلوگیری کنید.

گرد و غبار و خاک

زمین شوی اسپری مهسان بهترین ابزار برای به دام انداختن گرد و غبار و خاک های سست بر روی سنگ مرمر است. مرمر باید حداقل یک بار در هفته برای هر فردی که در خانه زندگی می کند، گردگیری شود. برای یک خانواده سه نفره، این بدان معناست که سه بار در هفته گردگیری کنید تا سنگ مرمر بدون خط و خش باشد و زمین شوی اسپری به خاطر سرعت بالا، این کار را راحت می کند.

هشدار

بهتر است از استفاده از جاروبرقی با نوار ضربه گیر در کف مرمر خودداری کنید، اگرچه برای فرش مفید است، اما می تواند سطح سنگ مرمر را خراش دهد. از جاروب های سفت و محکم نیز بپرهیزید! جاروب های فانتزی مهسان برای این بخش ابزار مناسبی هستند.

 

محلول پاک کننده را مخلوط کنید

در مخزن زمین شوی اسپری، محلول آب گرم و شوینده ملایم با pH خنثی را مخلوط کنید. برچسب محصول را برای نسبت صحیح آب به ماده تمیز کننده دنبال کنید.

بعد از اتمام، یک بار هم با زمین شوی چرخشی دلفین و آب ساده شستشو دهید.

صابون های خاصی برای سنگ مرمر فرموله شده است که می توانید در هر مخزن آب استفاده کنید.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: