سنگ پیتزا و روش نظافت آن

 

 

اگه یه پیتزای نازک و ترد میخاین، باید یه سنگ پیتزا داشته باشین. از اونجا که بیشتر سنگها از مواد کامپوزیتی سرامیک ساخته شده، رطوبت از ترد شدن پیتزا آن جلوگیری میکنه.

 

 

یک سنگ پیتزا باید بعد از هر بار استفاده تمیز شود و باقیمانده مواد غذایی پاک شود. تمیزکاری دقیق تر بعد از چندین بار استفاده می تواند به حفظ زیبایی طبیعی آن کمک کند.

تغییر رنگ سنگ های رنگ روشن پس از استفاده زیاد رایج است. اگر می خواهید سنگ را در شرایط بکر نگه دارید، هر بار یک ورق مخصوص پخت زیر خمیر پیتزا استفاده کنید.

دستورالعمل تمیز کردن ظروف سنگی پیتزا

قبل از تمیز کردن، اجازه دهید که سنگ پیتزا کاملاً سرد شود. هرگز سنگ داغ را در ظرف آب ظرف غوطه ور نکنید، ممکن است ترک بخورد.

  • نکته: همیشه هر نوع سنگ پیتزا را با دست تمیز کنید. مواد شوینده ماشین ظرفشویی و مقدار زیاد آب مصرف شده در طی یک چرخه به سنگ آسیب می رساند.

ذرات غذا را دور بریزید

با استفاده از کاردک لاستیکی یا پلاستیکی، تکه های پنیر یا روکش هایی که به سنگ چسبیده اند را از بین ببرید.

  • هشدار: برای برش پیتزا روی سنگ و یا تراشیدن قطعات سوخته از ظروف فلزی استفاده نکنید. این فلز باعث خراش سطح می شود و حتی می تواند باعث چسبیدن پیتزا به سنگ شود.

 

  • اگر غذا روی سنگ گیر کرده از یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و چند قطره آب خمیر درست کنید. فرچه اطویی مهسان را به خمیر آغشته کرده و مناطق را به آرامی مالش دهید.

 

برای پاک کردن جوش شیرین و باقی مانده مواد غذایی از یک دستمال میکروفایبر مرطوب استفاده کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: