شستشوی شلوار و لگ یوگا

 

دوست دارین به وقت یوگا جذاب و شگفت انگیز به نظر برسید؟ راه اولش تمرین یوگا یا رفتن به باشگاهه. اما راه دیگه ظاهر خوبه، پس باید لباس های یوگای شما خوب به نظر برسن.

با توجه قیمت بالای برخی از شلوارهای یوگا، دوام آنها اهمیت دارد. بنابراین نکات را رعایت کنید:

  • حرارت را کنار بگذارید

مواد مصنوعی مانند الفین، اسپندکس و سایر مواردی که برای شلوار یوگا استفاده می شوند، همیشه باید در آب سرد شسته شوند. اجازه دهید شلوار به دور از حرارت مستقیم (شوفاژ) و نور خورشید خشک شود.

  • شستشوی اختصاصی

شلوارهای یوگا و شلوارهای چسبی ساخته شده از الیاف مصنوعی دوست ندارند با لباس های دیگر شستشو شوند. الیاف پنبه پرزهایی تولید می کند که جذب الیاف مصنوعی می شوند. بهتر است حتی هنگام شستشو با پارچه های مشابه، شلوار را برعکس کنید تا اصطکاک روی سطح بیرونی کاهش یابد.

  • بردبار باشید

شستن شلوار یوگا در ماشین لباسشویی بسیار خوب است. اما، چرخه ملایم و چرخش کم را انتخاب کنید. نیازی نیست پارچه را در معرض سایش بیش از حد یا کشش و  فشار سریع قرار دهید.

  • نسبت به مواد شوینده سختگیر باشید

استفاده زیاد از پودر باعث می شود که شلوار یوگا شما سفت و چسبناک باشد و باکتری ها و بو را به دام بیندازد. این مواد شوینده باقی مانده همچنین می تواند باعث تحریک پوست در برخی از نقاط بسیار حساس شود.

انتخاب یک شوینده با کیفیت بالا که حاوی آنزیم های مورد نیاز برای از بین بردن چربی ها و لکه های بدن باشد بسیار مهم است

  • نرم کننده پارچه

نرم کننده های پارچه با پوشاندن الیاف با مواد شیمیایی به پارچه ها احساس ابریشم می دهند. احساس ابریشمی ممکن است خوب باشد اما مواد شیمیایی باقی مانده باعث کاهش خاصیت فتیله ای پارچه می شود. فیتیله به این معنی است که پارچه وادهی خوبی دارد و رطوبت بین پوست و شلوار شما گیر نکند.

 

چند وقت یکبار باید شلوار یوگا را بشویید؟

یوگا با بسیاری از روالهای بدنسازی متفاوت است. عرق می کنید، اما همیشه عرق نمی چکد. آیا شلوار بعد از هر بار پوشیدن نیاز به شستشو دارد؟

بهترین پاسخ این است: هر لباسی که نزدیک بدن به طور مستقیم روی پوست شما پوشیده شود، بعد از هر بار پوشیدن باید شسته شود. لباس های تنگ، باکتری ها و هاگ های مخمر را از پوست شما جمع آوری می کند. این باکتری روی لباس باقی می ماند و می تواند تا زمان شستن لباس تکثیر و رشد کند. در صورت داشتن پوست حساس یا بریدگی کوچک در پوست، سوزش پوست و عفونت ها شروع می شوند. (فراموش نکنید که همین اتفاق ممکن است در مورد تشک یوگای شما نیز رخ دهد.)

برخی از باکتری هایی که به فیبر می چسبند باعث بو می شوند. بو ممکن است بلافاصله پس از پوشیدن قابل تشخیص نباشد. اما وقتی باکتری روی پارچه باقی می ماند و رشد می کند، دفعه بعد که لباس را می پوشید و بدن شما الیاف را گرم می کند، بو آزاد می شود.

حتی اگر قصد ندارید به زودی دوباره شلوار یوگا را بپوشید، آنها را در کیف بدنسازی نگذارید زیرا این امر به باکتری ها و میکروب ها فرصت بیشتری برای رشد می دهد. آنها را تکان دهید، مطمئن شوید که مرطوب نیستند و در اسرع وقت شستشو دهید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: