شستشوی لکه های گازوئیل و بنزین

 

از بین بردن لکه ها و بوی بنزین، سوخت دیزل یا سوخت گرمایش خونه، از لباس کار سختیه و اگه به درستی انجام ندید، ممکنه خطرناک هم باشه. لکه ها باعث می شود که پارچه ها بیش از حالت عادی قابل اشتعال باشن.

 

هرگز لباس ها یا پارچه های آغشته به گاز یا گازوئیل را با لباس های دیگر نشویید. اگر بعد از شستشو هنوز بوی سوخت را احساس می کنید، لباس را در خشک کن لباس قرار ندهید. حرارت خشک کن می تواند باعث شعله ور شدن پارچه شود.

  • از بین بردن کامل لکه ها ممکن است بیش از یک بار شستشو نیاز داشته باشد.

 

قبل از رفع لکه

لکه را با یک محلول پاک کننده حلال یا یک شوینده مایع سنگین بر اساس آنزیم رفع کنید. با مالیدن ملایم لکه با مینی برس دلفین مهسان کار کنید. اجازه دهید پاک کننده حداقل 15 دقیقه بماند.

 

لباس را بشویید

طبق برچسب مراقبت ، لباس را طبق معمول در گرمترین آب مناسب پارچه بشویید. لباس را از نظر لکه و بو بررسی کنید و در صورت لزوم همان شستشو را تکرار کنید.

 

خیساندن در طول شب (اختیاری)

اگر هنوز بوی سوخت ماندگار است، لباس را یک شب در آب کافی خیس کنید و پارچه را به همراه یک فنجان جوش شیرین به طور کامل در آب فرو ببرید. سپس، لباس را طبق معمول بشویید.

 

لباس را خشک کنید

در صورت عدم وجود بو، لباس را در خشک کن خشک کنید. اجازه دهید لباس ها در بیرون از هوا خشک شوند، این کار بلقیمانده احتمالی بوی بد را نیز از بین می برد.

 

نکته

برای لباس هایی با بوی بسیار زیاد، ماشین لباسشویی یا سینک ظرفشویی عمیق را با آب گرم پر کنید و یک فنجان آمونیاک خانگی بدون گاز اضافه کنید. در صورت امکان درب را ببندید یا محلول را بپوشانید. اجازه دهید پارچه بو دار چند ساعت یا یک شب خیس بخورد. ماشین لباسشویی را تخلیه کرده و لباس را طبق معمول بشویید. هنگام خیساندن یا شستشو از سفید کننده کلر استفاده نکنید. ترکیب سفید کننده با آمونیاک باعث ایجاد گازهای سمی می شود

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: