شستشوی ژاکت های پلار

 

کت های پلار در رنگ ها، وزن ها و مدل های متنوعی وجود دارن. این کت ها بادوام، گرم و عایق هستن و میشه با چند نکته از اونها مراقبت کرد.

 

پارچه پشمی از الیاف پلی استر ساخته شده است که متأسفانه ممکنه پرز را به دام انداخته و بسیار بد به نظر برسد. شما می توانید با اجتناب از گرمای زیاد و اصطکاک هنگام شستن ژاکت از این امر جلوگیری کنید.

هر چند روز یکبار شسته شود؟

از آنجایی که اغلب یک آستری سبک در ژاکت استفاده می شود تا تعریق را جذب کند، باید آن را مرتباً شستشو داد، اگر روزانه ژاکت می پوشید، حداقل یک بار در هفته. همچنین اگر متوجه بو یا لکه های سطحی شدید، زمان شستن ژاکت فرا رسیده است.

  • همه کاپشن ها باید قبل از انبارش، در پایان فصل به خوبی تمیز شوند. اگرچه که پلی استر توسط حشرات آسیب نمی ببیند، برخی از لکه ها در صورت باقی ماندن طولانی مدت روی پارچه دائمی می شوند.

 

 

  1. برچسب مراقبت را بخوانید

چند دقیقه وقت بگذارید تا برچسب مراقبت را بخوانید تا مطمئن شوید کاپشن پلار شما قابل شستشو است. برخی انواع نیاز به مراقبت خاصی دارد.

  1. شستشو با دست یا ماشین؟

کت های پلار را می توان با دست یا ماشین شستشو داد. اما با چرخه ای بسیار ملایم.

در صورت شستشو با دست، از وان یا سینک ظرفشویی بسیار بزرگ استفاده کنید تا کل کت بتواند در آب جا به جا و تمیز شود.

محلول شستشو را تهیه کنید. ژاکت را اضافه کنید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه خیس بخورد، به آرامی فشار داده و مطمئن شوید که خوب آبکشی می کنید تا هیچ گونه باقی مانده ای در الیاف باقی نماند که باعث خارش پوست شود.

  1. پیشگیری از لکه ها

از بین بردن لکه های روغنی از الیاف پلی استر مشکل است. در صورت وجود لکه های غذایی مقداری لکه پاک کن را بر اساس آنزیم یا مواد شوینده لباس، روی دستمال میکروفایبر مهسان قرار دهید. نواحی لکه دار را با پارچه بمالید تا لکه ها برطرف شوند. حداقل 10 دقیقه قبل از شستشو صبر کنید تا پاک کننده به طور کامل نفوذ کرده و لکه ها را از بین ببرد.

  1. چرخه صحیح و دمای آب را انتخاب کنید

انتخاب بهترین چرخه بستگی به میزان کثیفی کت شما دارد. اگر فقط کمی آلوده باشد، چرخه ملایم خوب خواهد بود. اگر بسیار کثیف است، از چرخه دارای آبکشی سرد و سرعت چرخش بیشتر برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک استفاده کنید.

 

  1. شوینده را انتخاب کنید

یک شوینده ملایم انتخاب کنید. از سفید کننده کلر استفاده نکنید و نرم کننده های پارچه را به چرخه شستشو و آبکشی اضافه نکنید.

  • نکته

قبل از بارگذاری ژاکت، یک فنجان جوش شیرین را مستقیماً به واشر اضافه کنید تا بوی تعریق کاهش یابد.

  1. ماشین لباسشویی را به درستی بارگذاری کنید

این نوع ژاکت می تواند مو و پرز حیوان خانگی را جذب کند، بنابراین از شستن آن با لباس های پرزدار مانند پارچه های پنبه ای یا حوله های پارچه ای خودداری کنید و حتماً تمام نکات مربوط به کاهش و از بین بردن پرز را از لباسشویی رعایت کنید.

  • همه زیپ ها، دکمه ها و بست ها را ببندید و ژاکت را به سمت داخل برگردانید.
  1. از خشک کن صرف نظر کنید

پس از اتمام چرخه شستشو یا شستن دستی، ژاکت را روی یک چوب لباسی محکم آویزان کنید تا در هوا خشک شود.

  • هشدار

برای خشک کردن  پلار از خشک کن لباس استفاده نکنید. دمای بیش از حد بالا و اصطکاک ناشی از عمل لغزش باعث ایجاد کرک می شود.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: