شستشو و مراقبت از دستمال های میکروفایبر

 

دستمال های میکروفایبر مهسان، میتونه نظافت منزل شما رو ساده و آسون کنه. دستمال های میکروفایبر دارای میلیون ها الیاف هستند که بهتر از پارچه های معمولی باعث جذب، بلند کردن و چسبیدن چربی میشه. برای استفاده بهتر از دستمال های میکروفایبر مهسان، چند مرحله مراقبت ویژه لازمه که خیلی هم آسونه.

حتماً دستمال های میکروفایبر مهسان را بعد از هر بار استفاده بشویید تا بهترین نتیجه را بگیرید. خاک و سایر ذرات به پارچه های میکروفایبر می چسبند. اگر از میکروفایبر کثیف بدون شستن اولیه استفاده کنید، سطوح را خراشیده می کند. دستمال های میکروفایبر نیز ممکن است بعد از تنها یک بار استفاده بوی بدی داشته باشند زیرا رطوبت را در الیاف کوچک خود نگه می دارند و باکتری ها را نیز به دام می اندازند.

 

اقلام میکروفایبر را جدا کنید

دستمال ها و دیگر محصولات میکروفایبر مهسان مانند گردگیر، پولیشرهای حوله ای و شانیل، افشانک و سری زمین شوهای چرخشی را جداگانه در ماشین لباسشویی بیندازید. خاک روی این الیاف می تواند به سایر لباس های شسته شده منتقل شود. دستمال های میکروفایبر نیز مو، خاک، گرد و غبار و پرز سایر البسه در لباسشویی را جذب می کنند.

اگر میکروفایبر را با لباس های دیگر شستشو می دهید، ممکن است همه لباس ها حتی بیشتر از قبل کثیف شوند.

 

دستمال ها را تکان دهید

هنگام مرتب کردن دستمال های میکروفایبر مهسان، آنها را روی کیسه زباله تکان دهید. این باعث می شود خاک و ذرات جاسازی شده یا چسبیده از الیاف آزاد شود.

 

رفع لکه ها

اگر می خواهید لکه های دستمال های میکروفایبر خود را از بین ببرید، می توانید از هر پاک کننده ای که برای لباسشویی استفاده می کنید استفاده کنید، یا فقط کمی مایع لباسشویی به پارچه ها اضافه کنید و قبل از اینکه آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید، با دست بشویید. اگر برایتان مهم نیست که آنها لکه دار شوند، این مرحله را رد کنید.

 

دمای آب

دمای آب باید پایین باشد ولی اگر دستمال ها خیلی کثیف شده اند، در نهایت از آب ولرم استفاده کنید. حرارت میتواند به خاصیت جذب و آنتی باکتریال دستمال ها آسیب بزند.

 

مواد شوینده را اضافه کنید

مقدار کمی (1 تا 2 پیمانه یا نصف مقداری که معمولاً برای ماشین لباسشویی استفاده می کنید) مایع شوینده را به ماشین لباسشویی یا سطل آب اضافه کرده و بشویید. دقت کنید که صابون اضافی ممکن است شسته نشود و روی الیاف بماند. هرگز از سفیدکننده ها و شوینده های اسیدی و قوی برای این الیاف استفاده نکنید که باعث آسیب رساندن به الیاف می شود.

  • این الیاف به راحتی خاک را آزاد می کنند و به هر حال نیاز چندانی به مواد شوینده ندارند.

نکته

اگر دستمال های میکروفایبر بو می دهند، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را به آب شستشو اضافه کنید. برای از بین بردن بو، از خوشبو کننده یا سفید کننده استفاده نکنید.

 

خوب آبکشی کنید

اطمینان حاصل کنید که تمام مواد شوینده را شسته اید. اگر دستمال های میکروفایبر را با دست می شویید، آنها را زیر یک جریان آب تمیز کاملاً آبکشی کنید. آب اضافی را قبل از خشک شدن فشار دهید.

 

دستمال ها را خشک کنید

دستمال های میکروفایبر را جدا از سایر لباس های شسته شده خشک کنید تا مو و پرز جذب آن نشود. میکروفایبر سریع خشک می شود، بنابراین کافیست آنرا روی قفسه پهن کنید.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: