طریقه ی مراقبت و نظافت از لباس حیوانات خانگی

 

مردم هزینه های زیادی برای حیوانات خانگی صرف میکنن که البته بیشتر به مراقبت های دامپزشکی، تغذیه و نظافت اختصاص داره. با این حال، مبلغ فزاینده ای برای لوازم جانبی مثل ژاکت، کت و قلاده های تزئینی سگ و گربه هزینه میشه.

از آنجا که این لوازم جانبی می توانند بسیار گران قیمت باشند، مراقبت از آنها یک امر ضروری است.

نحوه شستشوی ژاکت و لباس سگ

هنگام مراقبت از لباس ها و لوازم جانبی سگ خود، باید همان قوانین مربوط به لباسشویی را دنبال کنید که در مورد لباس های خود رعایت می کنید.

برچسب مراقبت را بخوانید. بیشتر ژاکت و لباس های سگ را می توان به صورت ماشینی یا دستی شست.

قبل از شستشو، لباس را از نظر درز یا سوراخ های آزاد که ممکن است در هنگام شستشو آسیب ببیند، بررسی کنید تا از پارگی بیشتر آن جلوگیری کرده باشید.

همه زیپ ها و دکمه ها را ببندید.

هنگام شستن قسمت های کوچک، از کیسه استفاده کنید. با این کار از درهم پیچیدن، ریزش قطعات کوچک و موهای زائد در ماشین لباسشویی جلوگیری می شود.

قبل از لکه ها اگر لباس ها لکه های غذایی دارند، برای پارچه های قابل شستشو از پاک کننده لکه استفاده کنید. آن را با انگشت یا یک برس نرم روی لکه قرار دهید. اگر پاک کننده لکه ندارید، از یک شوینده مایع سنگین استفاده کنید (مانند Tide و Persil) که به اندازه کافی آنزیم های ضد لک برای از بین بردن لکه دارد.

از شوینده های ضد آلرژی استفاده کنید که حاوی عطر و رنگ نیست. می توانید مواد شوینده مخصوص حیوانات اهلی بخرید یا به سادگی از موادی که برای نوزادان یا هر کس با پوست حساس توصیه می شود استفاده کنید. شوینده های خشن با عطر و رنگ می توانند باعث تحریکات پوستی و مشکلات حیوانات شوند.

 

  • اگر لباس بعد از شستشو بوی شدید گرفت، آن را در یک محلول دو چهارم آب خنک همراه با یک فنجان جوش شیرین تا یک شب خیس کنید و سپس دوباره بشویید.
  • کلیه لباس ها و لوازم جانبی را در جریان هوا خشک کنید.
  • برای جلوگیری از تحریک پوست، قبل از اینکه دوباره اجازه دهید سگ ها آن را بپوشند، اطمینان حاصل کنید که قطعات لباس کاملاً خشک شده است.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: