ظرف تغذیه مرغ مگس خوار را تمیز کنیم

 

این ظرف برای تغذیه مرغ مگس خوار تعبیه میشه و محلولی شیرین داخل محفظه اون قرار میگیره، تا به حال این وسیله رو دیده بودین؟ یا خودتون تجربه داشتن این پرنده رو داشتین؟ اگه زود به زود این ظرف رو تمیز کنید نیازی به مواد شیمیایی و کار سخت نیست.

وقتی شهد کدرشده یا تغییر رنگ داده یا حشرات شناور دارد یا درگاه های تغذیه مسدود شدن یا کپک دارند، ظرف نیاز به تمیزکاری دارد.

  • پایه را با احتیاط برداشته و تمام قسمت های متصل را جدا کنید. اگر شهد متبلور شده و نمی توان پایه آن را باز کرد، آن را به مدت 10-15 دقیقه در آب داغ خیس کنید تا شل شود.
  • شهد قدیمی را دور بریزید.
  • مخزن را تمیز کنید

با استفاده از محلول صابون ، مخزن تغذیه کننده را کاملاً بشویید. داخل و خارج ظرف باید کاملا تمیز باشد. یک مینی برس دلفین مهسان می تواند برای از بین بردن باقی مانده ها مفید باشد. با یک دستمال میکروفایبرمهسان سطح بیرونی را برق بیندازید.

بررسی کنید که آیا تجمع وجود دارد. می توانید از طریق آب تمیز عبور دهید تا جریان مایع را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که چیزی مانع شهد نیست. با این کار به شستشوی هرگونه قند یا شهد جمع شده از درگاه های تغذیه باریک کمک می کنید.

با استفاده از یک مسواک داخل درگاه ها را کاملاً اسکراب کنید. در صورت امکان، درگاه ها را از هر دو انتها تمیز کنید. حتی اگر به نظر می رسد درگاه ها تمیزهستند، این مرحله برای از بین بردن ذرات کپک یا قارچ ضروری است زیرا می تواند به سرعت شهد جدید را آلوده کند.

اگر برس کوچک موی ندارید، از یک تمیز کننده لوله استفاده کنید.

  • کاملاً بشویید

حداقل 10 ثانیه مخزن، پایه و درگاه ها را با آب تمیز کاملاً بشویید تا تمام باقی مانده صابون از بین برود و بویی از صابون باقی نماند.

  • کاملا خشک کنید

اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شود تا شهد هنگام پر شدن مجدد رقیق نشود. برای اینکه خشک کن سریعتر خشک شود، هر قطعه را با یک دستمال خشک کن مهسان پاک کنید.

  • ظرف تغذیه را آویزان کنید

فیدر را با شهد تازه و تمیز پر کنید و آن را در محلی که برای مرغ مگس خوار قابل مشاهده است آویزان کنید. خیلی زود، دوباره یک مکان محبوب تغذیه خواهد شد زیرا جذابیت مرغ مگس خوار از این منبع غذایی عالی بهره می برد!

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: