لکه های تخم مرغ رنگی عید و مبلمان

 

نکته اینه که فرش رو با محلول تمیز کننده اشباع نکنید. رطوبت بیش از حد باعث رشد کپک در مبلمان میشه.

 

از یک دستمال کاغذی استفاده کنید و تا حد امکان مایع رنگی را پاک کنید. از لبه های بیرونی لکه به سمت مرکز لکه کار کنید تا از پخش شدن لکه بیشتر جلوگیری کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که دیگر رنگی به دستمال کاغذی منتقل نشود.

 

محلول پاک کننده

نصف قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب گرم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.

 

رفع لکه

یک پارچه سفید یا حوله کاغذی تمیز را به محلول آغشته کنید و لکه را از لبه های بیرونی به سمت مرکز پاک کنید. حرکت را ادامه دهید تا زمانی که هیچ رنگی به پارچه منتقل نشود.

 

بشویید

یک پارچه سفید تمیز را در آب معمولی فرو برده و آن را بمالید تا محلول تمیز کننده کاملاً از فرش خارج شود. مطمئن شوید که محلول را کاملاً بشویید چون هر گونه باقی مانده صابون می تواند خاک را جذب کند.

 

ناحیه لکه دار را بررسی کنید

اگر رنگ باقی ماند، محلولی از 1 قاشق غذاخوری آمونیاک بدون کک را با 1 فنجان آب خنک مخلوط کنید. ناحیه رنگ شده را با محلول آمونیاک پاک کنید. کار را با مرطوب کردن یک پارچه تمیز با آب ساده برای شستشوی ناحیه به پایان برسانید.

 

هشدار

آمونیاک می تواند رنگ برخی از فرش ها و پارچه ها را ببرد. همیشه قبل از استفاده از محلول آمونیاک روی لکه، ثبات رنگ فرش یا اثاثه یا لوازم داخلی خود را بررسی کنید.

 

خشک کردن

اجازه دهید فرش به دور از حرارت مستقیم کاملاً خشک شود و سپس جاروبرقی بکشید تا الیاف فرش بلند شود.

 

نکته

هنگام رنگ تخم مرغ، دستکش های لاستیکی یا پلاستیکی سبک وزن را انتخاب کنید. اما اگر آسیب دیده باشد، بهترین راه برای پاک کردن رنگ از دست‌های کوچک و بزرگ، جوش شیرین و کمی سرکه سفید است.

دست ها را با آب مرطوب کنید و با جوش شیرین بپوشانید. به اندازه کافی سرکه سفید مقطر اضافه کنید تا کمی کف کند و سپس دستان خود را به هم بمالید. جوش شیرین یک اثر سایشی ملایم برای بلند کردن رنگ ایجاد می کند. خوب با آب گرم بشویید و در صورت نیاز تکرار کنید. این روش غیر سمی و برای تمام سنین بی خطر است.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: