لکه ی ویتامین های ژله ای و روغن ماهی

 

در صورت نشت، ویتامین و روغن ماهی و سایر مکمل‌های سلامت میتونه لکه های سرسختی روی لباس ایجاد کنه. اگر قصد دارید قرص روزانه خودتون رو توی جیبتون بذارید، احتمالاً مجبور میشید لکه های ژله ای رو پاک کنید.

 

تقریباً تمام این محصولات دارای رنگ های خوراکی هستند. بنابراین، اولین قدم این است که رنگ را از بین ببرید بعد با لکه روغنی مقابله کنید. فقط به یاد داشته باشید که از سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن استفاده کنید، نه سفید کننده های کلر!

  • قبل از اینکه به طور تصادفی لباس را روی حرارت زیاد خشک کنید، لکه ها را درمان کنید. گرما فقط لکه های رنگ را ثابت می کند و پاک کردن آنها را سخت تر می شود.
  • محلولی از سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن و آب خنک را مخلوط کنید. دستورالعمل های بسته بندی را دنبال کنید تا چه مقدار محصول در هر گالن آب استفاده شود.
  • اقلام لکه دار را در زیر محلول قرار دهید و اجازه دهید حداقل هشت ساعت خیس بخورند. لباس ها را چک کنید و اگر لکه های رنگ از بین رفت، طبق معمول بشویید.
  • اگر باقی ماندند، یک دسته تازه از محلول سفید کننده اکسیژن را مخلوط کنید و هشت ساعت دیگر خیس کنید، سپس طبق دستورالعمل های برچسب مراقبت بشویید.

 

اگر رنگ حذف شد ولی روغن هنوز باقیست، ناحیه لکه‌شده را با مقداری مایع شوینده سنگین یا پاک کننده لکه مخصوص چربی تمیز کنید. مواد شوینده را با انگشتان خود یا یک مینی برس دلفین به محل لکه دار بمالید و اجازه دهید پانزده دقیقه قبل از شستشو در گرم ترین دمای آب توصیه شده برای پارچه، بماند. قبل از خشک کردن، ناحیه لکه‌دار را بررسی کنید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

اگر بوی بسیار شدیدی از روغن ماهی وجود دارد، یک فنجان جوش شیرین را به چرخه شستشو اضافه کنید. یا، لباس را در محلولی از یک گالن آب و یک فنجان جوش شیرین به مدت یک شب خیس کنید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: