لکه گچ و لباس ها

 

نقاشی با گچ توی فضای باز سرگرم کننده هست، اما اگه بچه‌های کوچیک رو به این ترکیب اضافه کنیم، لباسا حسابی گچی میشه. از اونجایی که گچ خیلی راحت پخش میشه، روی پارچه، فرش و لوازم داخلی لکه ایجاد میکنه. خوشبختانه، راه‌های آسونی برای از بین بردن لکه‌های گچ – حتی گچ چند رنگ – وجود داره. حواستون باشه لکه گچ تازه رو با آب تمیز نکنید، چون باعث لکه شدن میشه.

 

قبل از اینکه شروع کنید

یکی از اولین کارها این است که لباس را تکان دهید یا گرد و غبار گچ را ترجیحاً بیرون به آرامی پاک کنید. برای اکثر لباس‌ها، اگر گچی دیده نمیشه، می‌توانید شستشو را در یک چرخه معمولی ماشین امتحان کنید.

 

لکه بری با الکل

لباس را روی یک حوله سفید تمیز قرار دهید. یک حوله سفید تمیز دیگر را به الکل آغشته کنید و لکه را پاک کنید. ادامه دهید تا زمانی که رنگ دیگری باقی نماد. لباس را کاملا آبکشی کنید.

 

نکته

مالیدن الکل می تواند رنگ پارچه را پاک کند. همیشه یک نقطه ریز از الکل مالیده شده را روی درز داخلی لباس آزمایش کنید تا مطمئن شوید که رنگ لباس ثابت است.

 

پیش درمان

اگر نشانه‌ای از لکه باقی ماند، مایع لباسشویی، کمی مایع ظرفشویی یا لکه‌بر را مستقیماً روی آن ناحیه بمالید. سعی کنید شوینده ی ژل یا مایع را امتحان کنید تا به طور کامل در لکه ی گچ نفوذ کند. قبل از شستن لباس حداقل 15 دقیقه صبر کنید.

 

در آب داغ بشویید

اقلام خود را در گرم ترین دمایی که پارچه آسیب نبیند یا طبق دستورالعمل های برچسبِ مراقبت بشویید.

 

خشک کردن

اجازه دهید لباس با جریان هوا خشک شود. خشک کردن در خشک کن ممکن است لکه را ثابت کند و پاک کردن آن را بسیار دشوار کند. اگر پس از خشک کردن هوا همچنان لکه ای مشاهده کردید، مراحل بالا را تکرار کنید. هنگامی که مطمئن شدید که لکه از بین رفته است، برای دفعات بعد، می توانید آن را در خشک کن قرار دهید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: