لکه ی انبه

انبه چه به صورت سالاد و چه آب میوه، به لطف ویتامین های  مغذی خیلی خوشمزه است. متأسفانه انبه می تونه روی لباس، فرش و اثاثیه خونه لکه ایجاد کنه که با گذشت زمان تیره میشن.

قبل از اینکه شروع کنی

اگه روی لباس یا پارچه برچسب “فقط خشکشویی” وجود داره، حتما لباس رو به متخصص بسپارید.

  1. قسمت های جامد انبه را بردارید

لکه های انبه بسیار شبیه دیگر میوه ها است. مهم است که آنها را در اسرع وقت از بین ببرید.

ابتدا هرگونه خمیر اضافی را با چاقوی کره خوری یا لبه قاشق بردارید. از پارچه استفاده نکنید زیرا به سادگی لکه را به عمق الیاف وارد می کند. اگر لکه ناشی از آب انبه است، کافی است با یک حوله سفید یا حوله کاغذی خشک، رطوبت را تا حد ممکن جذب کنید.

  1. منطقه رنگی را بشویید

در اسرع وقت محل رنگی شده را با آب سرد بشویید. پیراهن یا پارچه را مستقیماً زیر شیر آب نگه دارید.

اگر لکه تازه است، شستن آن به سادگی انجام خواهد شد.

  1. لکه های قدیمی انبه

اگر لکه قدیمی تر است یا خشک شده است، از اسپری یا ژل پاک کننده لکه برای پیش شستشوی محل استفاده کنید. پاک کننده لکه را با  فرچه دلفین مهسان روی لکه انبه بگذارید و اجازه دهید قبل از شستشو حداقل پانزده دقیقه روی لکه بماند. اگر لکه پاک کن ندارید، از کمی شوینده مایع سنگین استفاده کنید.

  1. بررسی کنید

همیشه قبل از پرتاب کردن لباس در آب داغ، آن را از نظر وجود لکه باقیمانده بررسی کنید. گرما می تواند لکه را به طور دائمی ثابت کند.

  • هشدار

هنگام رفع لکه انبه یا هر نوع میوه یا سبزیجات، هرگز از صابون طبیعی استفاده نکنید.

روش دیگر رفع لکه های انبه

برای از بین بردن لکه های باقی مانده پس از شستشو، محلول آب گرم و سفید کننده بر پایه اکسیژن را طبق دستور بسته بندی مخلوط کنید. لباس رنگی شده را به طور کامل در آب فرو کنید و اجازه دهید حداقل چهار ساعت یا یک شب در آن خیس بخورد. سپس طبق معمول بشویید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: