لکه ی داروهای مایع

داروسازان طعم دهنده و رنگ رو برای خوش مزه تر شدن داروهای مایع اضافه می کنن. اما همین مواد افزودنی باعث می شه که لکه ها از لباس پاک نشه.

 

لکه های مایع دارویی را از لباس پاک کنید

مانند بسیاری از لکه ها، در صورت اقدام فوری، لکه گیری آسان تر خواهد بود. چه لکه تازه باشد و چه چند ساعت از عمرش گذشته باشه، می توانید از تکنیک زیر استفاده کنید.

 

لکه را زیر آب سرد بگیرید

پارچه را از پشت زیر شیر آب سرد نگه دارید و با تمام توان شستشو دهید.

سرکه و الکل

یک قاشق غذاخوری سرکه سفید مقطر را با دو سوم فنجان الکل مالش کنید.

اسفنج بکشید

با یک پارچه سفید تمیز، لکه را با محلول سرکه/الکل در دو طرف جلو و عقب پارچه اسفنج کنید. مدام با قسمت های تمیز پارچه سفید تا جایی که ممکن است لکه را پاک کنید.

 

بسته به رنگ شستشو دهید

وقتی دیگر رنگی به پارچه سفید منتقل نمی شود، لکه را دوباره با آب سرد بشویید. اگر رنگ از بین رفت، لباس را طبق توصیه برچسب مراقبت بشویید. در صورت باقی ماندن رنگ، سینک ظرفشویی یا وان پلاستیکی بزرگ را با آب خنک پر کنید و سفید کننده های حاوی اکسیژن را طبق دستور روی شوینده اضافه کنید. لباس را زیر آب قرار دهید و اجازه دهید حداقل شش ساعت یا یک شب خیس بخورد. در صورت باقی ماندن آثار کم، این عمل را با محلول سفید کننده اکسیژن/آب تکرار کنید.

نکته

همیشه بعد از شستشو و قبل از انداختن آن در خشک کن، لکه رنگ را بررسی کنید. حرارت زیاد خشک کن حذف لکه را تقریباً غیرممکن کند.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: