لکه ی رنگ روی فرش

حذف رنگ از فرش یه کمی سخت تره چون نمیشه اون رو داخل ماشین لباسشویی انداخت. همیشه کلید اصلی حذف رنگ اینه که سریع عمل کنید و تا رنگ خیسه تمیزش کنید.

 

لکه های رنگ بر پایه آب روی فرش

برای لکه های رنگ مرطوب و تازه، از چاقوی کره خوری، لبه کارت اعتباری یا قاشق استفاده کنید تا رنگ اضافی را از الیاف فرش بردارید. سپس از یک حوله کاغذی تمیز و مرطوب یا پارچه سفید برای پاک کردن و مالیدن آن استفاده کنید. این کار را تا زمانی که رنگ از بین نرود، متوقف نکنید.

برای قطره های رنگی که روی فرش خشک شده اند، مقداری آب داغ و کمی مایع لباسشویی یا ظرفشویی را در محلول مخلوط کنید. با استفاده از مینی برس مهسان، مخلوط را روی لکه رنگ بگذارید. بگذارید پنج دقیقه بماند تا رنگ نرم شود. با استفاده از چاقوی کره خوری رنگ را بکشید. سعی کنید با پارچه تمیز لکه را کم کم پاک کنید و در حین حرکت آب گرم و شوینده بیشتری استفاده کنید. مالش ندهید زیرا ممکن است باعث بدتر شدن آن شود.

اگر هنوز رنگ نرم نشده است، استفاده از بخار دستی را برای افزودن حرارت در نظر بگیرید. از آهن استفاده نکنید زیرا ممکن است خیلی گرم باشد و الیاف مصنوعی فرش را ذوب کند. فقط صبور باشید و به کار خود ادامه دهید. اجازه دهید کاملا خشک شود و سپس جارو برقی بکشید تا الیاف آن بلند شود.

لکه های رنگ روغن بر روی فرش

حذف رنگ بر پایه روغن بسیار دشوارتر است. اگر قطرات مرطوب است، با یک پارچه سفید یا حوله کاغذی تا آنجا که ممکن است رنگ را بردارید. با کمترین تماس انجام دهید تا رنگ را به عمق فرش فشار ندهید. برای مرطوب و نرم نگه داشتن رنگ از بخار دستی استفاده کنید. در هنگام لکه گیری، از یک سوزن یا گیره کاغذ صاف شده برای جدا کردن الیاف فرش استفاده کنید.

 

بعد، یک پارچه سفید تمیز را در استون یا رقیق کننده رنگ فرو کنید تا رنگ باقیمانده پاک شود. حتما ابتدا پاک کننده را در یک مکان پنهان فرش تست کنید تا مطمئن شوید رنگ خود فرش آسیب نمی بیند. آرام کار کنید و صبور باشید.

به عنوان آخرین چاره، بگذارید لکه خشک شود و از قیچی های تیز و کوچک برای اصلاح الیاف لکه دار استفاده کنید. تا جایی که ممکن است کمتر برش بزنید وگرنه فرش شما سوراخ به نظر می رسد.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: