لکه ی روی لباس پنبه ای چگونه پاک می شود

 

پارچه پنبه ای از الیاف گیاهی طبیعی ساخته شده و به طور گسترده توی لباس، ملحفه و رومیزی، استفاده میشه. این الیاف تنفس خیلی خوبی دارن و مقرون به صرفه و بادوام هستن.

 

پیش شستشو

قبل از اینکه آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید یا با دست بشویید، آنها را با یک لکه بر پاک کنید. هر چه لکه قدیمی تر باشد مدت زمان بیشتری نیاز به ماندن شوینده روی لکه دارد.

برای استفاده از پاک کننده لکه برای اولین بار روی پارچه های نخی رنگی، به ویژه رنگ های تیره، آن را روی درز یا قسمت پنهان لباس آزمایش کنید تا مطمئن شوید رنگ لباس ثابت است.

 

دمای آب

از انجایی که لباس نخی با بدن تماس زیادی دارد، مثل لباس زیر، جوراب یا لباس خواب، آب ولرم یا سرد بهترین دمای شستشوست که از جمع شدن، کشیدگی و رنگ دادن جلوگیری می کند. البته دمای سردتر از محو شدن رنگ جلوگیری می کند.

 

تنظیمات شستشو در ماشین

پنبه را می توان تقریباً در هر چرخه ای شستشو داد. مگر لباس پنبه ای از توری ساخته شده یا تزئینی باشد، در این صورت چرخه ملایم را انتخاب کنید یا با دست بشویید.

 

خشک کردن

خشک کردن بیش از حد پنبه نه تنها باعث انقباض، بلکه باعث چین و چروک بیش از حد می شود. از درجه حرارت خشک کن کمتر استفاده کنید.

اگر پارچه های پنبه ای در حالی که کمی مرطوب هستند از خشک کن خارج شوند، نیاز به اتوی بسیار کمی دارند. برای جلوگیری از چروک شدن بیش از حد، لباس ها را آویزان کنید.

اشعه ماوراء بنفش خورشید به سفید شدن لباس های نخی سفید کمک می کند، لباس های نخی رنگی را دور از نور مستقیم خورشید آویزان کنید تا رنگشان تار نشود.

 

اتو کردن

دمای بسیار بالا هنگام اتو کردن می تواند فیبرهای سلولزی را بسوزاند و رنگ زردی به جای بگذارد.

برای لباش های آهار دار، مقداری نشاسته به مایع شستشوی خود یا هنگام اتو کردن، اضافه کنید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: