لکه ی پرتقال روی فرش

اگه موقع آبگیری پرتقال، فرش شما لکه شد نگران نباشید ما همراه شما هستیم.

از یک حوله کاغذی سفید یا پارچه سفید قدیمی استفاده کنید تا جایی که می توانید مایع را پاک کنید. تا زمانی که رطوبت از فرش به پارچه منتقل می شود، کار را ادامه دهید.

دو قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید. یک پارچه سفید تمیز، اسفنج یا مینی برس دلفین را به محلول آغشته کنید. برای جلوگیری از گسترش لکه از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز، روی لکه بکشید. با یک پارچه خشک محلول را جذب کنید.

به عنوان شستشوی پایانی، دستمال خیس و تمیز را روی فرش بکشید. این کار مهم است زیرا اگر صابون در فرش باقی باشد، خاک را جذب می کند. اجازه دهید لکه دور از حرارت مستقیم در هوا خشک شود. با جاروبرقی الیاف فرش را بلند کنید.

لکه ی قدیمی

اگر لکه قدیمی تر است یا نوشیدنی حاوی رنگ زیادی است، محلول سفید کننده حاوی اکسیژن را در آب سرد مخلوط کنید. یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز کار کنید، محلول را روی فرش بکشید. بیش از حد خیس نکنید. اجازه دهید محلول حداقل 30 دقیقه روی لکه باقی بماند تا پاک شود.

برای از بین بردن رطوبت از یک پارچه سفید تمیز و خشک استفاده کنید. بگذارید کاملاً خشک شود و جاروبرقی بکشید تا فرش به حالت اولیه بازگردد.

 

اثاثیه یا لوازم داخلی

از همین محلول ها و تکنیک های تمیز کننده می توان برای لکه ها روی اثاثه یا لوازم داخلی استفاده کرد. مراقب باشید بیش از حد پارچه را خیس نکنید زیرا رطوبت بیش از حد روی کوسن ها می تواند مشکلاتی مانند کپک ایجاد کند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: