لکه ی ژله روی لباس و نظافت آن

شما ژله رو توی سالاد میریزید یا همراه غذا میل میکنید؟
ژله ها می تونن لکه های بزرگی ایجاد کنن، البته این ژلاتین نیست که مشکل ایجاد میکنه، بلکه رنگ مصنوعیه که میتونه پارچه ها رو خراب کنه.

اگر مقداری ژله روی پیراهن شما ریخته است، از یک چاقو کره خوری برای بلند کردن قطعات جامد استفاده کنید. مالش ندهید زیرا باعث می شود لکه به عمق پارچه وارد شود و برداشتن آن سخت تر شود.

در اسرع وقت، منطقه را با آب سرد زیر شیر یا اسفنج زدن، در آب معمولی غرق کنید. ژلاتین ساده یک لکه پروتئینی است که به راحتی با خیساندن یا مالیدن لکه در آب سرد قبل از شستشو پاک می شود. هرگز از آب داغ استفاده نکنید زیرا پروتئین را می پزد و می تواند رنگ را تثبیت کند و از بین بردن لکه سخت می شود.

لکه را با کمی الکل معمولی یا آمونیاک خانگی غیر گازدار اسفنج بکشید و خوب بشویید. در صورت از بین رفتن رنگ، طبق توصیه روی برچسب مراقبت و با استفاده از شوینده مایع خوب و سنگین شستشو دهید.

اگر لکه قدیمی تر است یا رنگ مصنوعی روی پارچه باقی مانده است، محلول سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن و آب ولرم را طبق دستور شوینده مخلوط کرده و زیر آب قرار دهید. اجازه دهید حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورد و سپس طبق معمول شستشو دهید. این نوع سفید کننده برای پارچه های طبیعی و مصنوعی، چه سفید و چه رنگی، بی خطر است. اگر لکه از بین نرفت، این مرحله را تکرار کنید. وقتی لکه ای باقی نماند، طبق معمول شستشو دهید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: