مراقبت و نظافت روتختی مخمل

 

ملحفه های مخمل حال و هوای لوکس و زیبایی به اتاق خواب میده، قبول دارن؟ اینجا نکاتی رو نوشتیم که به مراقبت از مخمل کمک میکنه.

 

  1. اگر برای خواندن برچسب مراقبت روی محصولات وقت بگذارید، مراقبت از پتو، روکش بالش و ملحفه مخمل ساده است.
  2. شستن روتختی مخمل در خانه یا در لباسشویی نیازی به محصولات خاصی ندارد و اگر فقط چند قانون را رعایت کنید بسیار آسان است.
  3. ملحفه های مخملی و روبالشی باید هر هفته شسته شوند تا ذرات بدن از بین برود.
  4. برای خشک کردن، روکش یا لحاف را به سرعت از داخل ماشین بردارید تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری شود. برای خشك كردن با هوا،را روی تخت پهن كنید.

قوانین لباسشویی

ملحفه مخمل باید با هم رنگ خود شسته شود تا از انتقال رنگ جلوگیری گردد. در حالت ایده آل، مخمل باید به تنهایی یا با پارچه هایی که پرز تولید نمی کنند، شسته شود. هرگز با حوله های پنبه ای شستشو ندهید.

 

پیشگیری از لکه ها

در صورت وجود لکه های قابل مشاهده، محل را با چند قطره شوینده ملایم از قبل تمیز کنید. با انگشتان خود مواد شوینده را روی لکه بگذارید و اجازه دهید پنج تا 10 دقیقه قبل از شستشو بماند.

دمای آب و چرخه شستشو را انتخاب کنید

ملحفه مخمل باید با دست یا ماشین در آب سرد شسته شود.  چرخه ملایم ماشین لباسشویی را انتخاب کنید تا از آسیب به الیاف جلوگیری کند.

مواد شوینده را انتخاب کنید

برای شستن ملحفه، شوینده ملایم مناسب بوده ولی نرم کننده های اضافی استفاده نکنید.

هشدار

از شوینده زیاد استفاده نکنید. هرگونه باقی مانده در الیاف مخملی باعث سفت شدن آنها می شود. هرگز روی مخمل از شوینده های تند یا هر نوع سفید کننده، استفاده نکنید.

 

بارگذاری ماشین لباسشویی

هرگز ماشین لباسشویی را با قطعات زیاد پر نکنید، وگرنه مخمل شما بیش از حد چروک  خواهد داشت.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: