مراقبت و نظافت کیف چرمی

 

کیف پول چرمی وسیله ایه که باید سال ها ماندگاری داشته باشه، البته اگر به درستی نگهداری بشه. چرم پوست طبیعی حیوانی است که متخلخله و به راحتی روغن های پوست و سایر منابع رو جذب می کنه. چرم مصنوعی هم می تونه به راحتی لک بشه.

داخل کیف خود را از نظر برچسب های مراقبت بررسی کنید. از هر دستورالعمل توصیه شده برای تمیز کردن پیروی کنید و سعی کنید لکه ها (به عنوان مثال جوهر، غذا یا مواد معدنی عمومی) را شناسایی کنید.

حتی اگر کیف شما بدون لکه باشد، تمیز کردن ماهانه توصیه می شود.

 

  • کیف را خالی کنید

با بیرون آوردن همه چیز، باز کردن همه زیپ ها و بست ها و وارونه تکان دادن کیف، وسایل کوچکتر، خاک و آشغال را تکان دهید.

 

  • غبار را از آستر پاک کنید

اگر کیف آستر پارچه ای دارد، آستر داخلی را به بیرون بکشید. می توانید از برس پارچه ی جاروبرقی برای فضای داخلی استفاده کنید. اگر کیف فاقد آستر پارچه است، داخل آن را با دستمال مرطوب میکروفایبر مهسان پاک کنید.

 

  • پاک کردن

یک صابون چرمی خوب بخرید. چند قطره آب گرم اضافه کنید و سپس در یک پارچه سفید تمیز و نرم قرار دهید (از استفاده پارچه های رنگی خودداری کنید زیرا باعث انتقال رنگ می شود). آب اضافی دستمال را  بگیرید و قسمت بیرونی کیف چرمی خود را پاک کنید. پس از پاک کردن، کیف را با یک پارچه سفید دیگر خشک کنید.

  • می توانید با مخلوط کردن 1 قسمت سرکه سفید با 2 قسمت روغن بزرک، نرم کننده چرم درست کنید. یک پارچه سفید را به مخلوط آغشته کنید و آن را به آرامی به چرم بمالید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خیس بخورد و سپس با یک پارچه تمیز خشک کنید. توجه داشته باشید که روغن بزرک ممکن است چرم را کمی تیره کند.

 

نگهداری کیف های چرمی

هرگز کیف های دستی چرمی را در کیسه های پلاستیکی نگذارید. پلاستیک می تواند به چرم بچسبد، و کیف شما را خراب کند. همچنین کیسه های پلاستیکی رطوبت را به دام می اندازد که می تواند منجر به کپک زدن و زرد شدن چرم سفید شود. برای نگهداری یک کیسه نخی استفاده کنید تا از جمع شدن گرد و غبار جلوگیری کنید. کیف پارچه ای باعث می شود چرم نفس بکشد و لطیف و نرم باقی بماند.

کیف های دستی خود را از دستمال پر کنید تا شکل خود را حفظ کنند. آنها را آویزان نکنید، به حالت ایستاده یا صاف نگه دارید تا بندها دچار کشش نشوند.

 

جوهر، خون، غذا و شراب

هرچه زودتر بتوانید لکه ها را رفع کنید، برداشتن آنها راحت تر خواهد بود. اگر کیف دستی شما لکه ای پیدا کرد که ترجیح می دهید خودتان آن را از بین نبرید، برخی از خشکشویی ها مخصوص چرم هستند.

 

  • جوهر: مالیدن الکل (الکل ایزوپروپیل) برای از بین بردن لکه های جوهر. از پنبه استفاده کنید تا الکل را روی کیف خود بمالید و سپس آن را پاک کنید تا لکه از بین برود. با یک پارچه تمیز دیگر محل را خشک کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.
  • غذا و روغن: برای لکه چربی یا روغن، پودر تالک، نشاسته ذرت، یا جوش شیرین بپاشید. پودر را آغشته کنید، و بگذارید یک شب روی لکه بماند. صبح پودر را با یک برس موی نرم پاک کنید.
  • شراب: خمیری از قطعات مساوی خامه تارتار و آبلیمو را مخلوط کنید. خمیر را روی چرم بمالید، اجازه دهید 10 دقیقه بماند و سپس آن را پاک کنید. اجازه دهید کاملا خشک شود و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

کیف پول چرم مصنوعی

کیف چرم مصنوعی که معمولاً از مواد پلاستیکی یا وینیل است، باید مرتباً تمیز کنید. سه پارچه نرم و تمیز سفید آماده کنید و سپس کمی صابون یا مواد شوینده ملایم را با آب گرم مخلوط کنید. پارچه ای را به محلول آغشته کرده، آب اضافی را گرفته و کیف خود را پاک کنید. با یک پارچه مرطوب دیگر مالش دهید و سپس با آخرین پارچه خشک کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: