علت لکه های سفید بعد از شستشو چیه؟

 

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در مورد لباس‌های شسته‌شده پرسیده میشه، در مورد همین سفیدک هاست. اینجا دلایل اون و کارهایی که میتونید برای جلوگیری از این مشکل انجام بدید آورده شده.

 

هفت مقصر برای این مشکل وجود دارد. برای حل مشکل سفیدک ها، هر بخش را بخونید و مشکل خود را حذف کنید.

 

  • شوینده حل نشده

اگر از پودر لباسشویی استفاده می کنید، ممکن است به طور کامل حل نشود. همیشه قبل از قرار دادن لباس، ابتدا پودر شوینده را در ماشین لباسشویی خالی بریزید. این کار به انحلال کمک می کند.

اگر با آب سرد بشویید، ممکن است شوینده به طور کامل حل نشود. برای بهترین نتیجه، ابتدا پودر را در یک ظرف با آب داغ حل کنید و سپس آن را به ماشین لباسشویی اضافه کنید یا از شوینده مایع استفاده کنید.

اگر رگه های آبی می بینید، مراحل بالا باید در برخی مواد شوینده مایع استفاده شود.

هرگز مواد شوینده را مستقیماً روی لباس های خشک نریزید.

ممکن است توزیع کننده های اتوماتیک ماشین لباسشویی با مواد شوینده یا نرم کننده حل نشده، مسدود شده باشند (حتی محصولات مایع جمع می شوند). توزیع کننده ها را بردارید و با محلولی از دو فنجان آب داغ مخلوط شده با نصف فنجان سرکه سفید مقطر تمیز کنید.

اگر توزیع کننده قابل جدا شدن نیست، هر کدام را با سرکه سفید مقطر گرم شده پر کنید و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه بماند. با اجرای یک چرخه شستشوی کوتاه و بدون لباس، تمیز می شود.

 

  • مواد شوینده زیاد

استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند بر روی لباس باقی بماند. این امر به ویژه در دستگاه های با راندمان بالا صادق است. استفاده از بیش از دو قاشق چای خوری مواد شوینده باعث میشود سفیدی ها روی لباس شما باقی بماند.

 

  • نرم کننده بیش از حد پارچه

هرگز نرم کننده را مستقیماً روی لباس های خیس نریزید و از کمترین مقدار توصیه شده استفاده کنید. اگر دستگاه پخش خودکار دارید، آن را مرتب تمیز کنید.

 

  • گرفتگی یا خرابی پمپ آب

اگر آب خیلی آهسته از ماشین لباسشویی شما خارج شود، پرز، مواد شوینده حل نشده و خاک می توانند دوباره روی لباس شما رسوب کنند.

بسیاری از ماشین های جدید دارای یک در کوچک در نزدیکی پایین ماشین برای دسترسی به فیلتر پمپ آب هستند. در واشرهای قدیمی، احتمالاً مجبور خواهید بود برای تمیز کردن ناحیه پمپ، از پشت به قسمت داخلی واشر دسترسی ایجاد کنید.

ناحیه دسترسی به فیلتر را باز کنید و گرفتگی هایی مانند پرز یا اقلام کوچکی را که می توانند جریان آب شستشو را مختل کنند، بررسی کنید. از اینکه یک دکمه، سکه و پرز تا چه حد در عملکرد تخلیه تاثیر داشتند، شگفت زده خواهید شد.

اگر فیلتر را تمیز کرده اید و ماشین هنوز به کندی تخلیه می شود، احتمالاً پمپ آب از کار افتاده است. راهنمای کاربر ماشین لباسشویی خود را به صورت آنلاین پیدا کنید یا با یک تکنسین تماس بگیرید.

 

  • اضافه بار

شستن یک مخزن پر از لباس ها برای صرفه جویی در زمان و هزینه، چیز خوبی است. با این حال، انباشتن اقلام بیش از حد در ماشین لباسشویی، جایی برای شستشوی خاک و بقایای آن باقی نمی گذارد. روش صحیح پر کردن ماشین را بیاموزید.

 

  • ماشین لباسشویی کثیف

اگر هرگز ماشین لباسشویی خود را تمیز نکرده اید، ممکن است خاک، مواد معدنی و مواد شوینده باقی مانده باشد که دوباره روی لباس ها رسوب می کنند.

 

  • آب سخت

آب سخت می تواند با مواد شوینده واکنش نشان دهد و رسوبات معدنی بسازد که روی لباس ها باقی می ماند. مراحلی را که می‌توانید برای شستشوی موفقیت‌آمیز با آب سخت انجام دهید، بررسی کنید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: